آفتاب

پهپادهای آمریکایی به عراق می‌روند

پهپادهای آمریکایی به عراق می‌روند

تسنیم نوشت:

آمریکا یک محموله موشک‌های هوا به زمین را به منظور مقابله با القاعده به نیروی هوایی عراق تحویل داد و قصد ارسال چندین فروند پهپاد به ارتش این کشور را دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس؛ مقامات واشنگتن و بغداد دیروز (پنج‌شنبه) اعلام کردند که آمریکا یک محموله موشک‌های هوا به زمین هلی‌فایر را به منظور مقابله با گروه القاعده به نیروی هوایی عراق تحویل داده است.
دو مقام امنیتی و نظامی عراق اعلام کردند که 75 فروند موشک هلی‌فایر در 19 دسامبر به عراق ارسال شده و موشک‌های دیگری نیز در آینده نزدیک به این کشور ارسال خواهد شد.
به گفته این افراد موشک‌های نام برده برروی 4 فروند هواپیمای کینگ نصب خواهد شد و درجریان عملیات‌های گسترده نظامی ارتش عراق در صحرای غربی در نزدیکی مرز سوریه مورد استفاده قرار خواهند گرفت. یک مقام امنیتی گفت که این موشک‌ها امتحان خود را پس داده و به منظور تخریب 4 پایگاه شبه‌نظامیان از آنها استفاده شده است.
جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تایید ارسال این محموله موشک اعلام کرد که آمریکا قصد ارسال پهپادهای موسوم به اسکن ایگل را نیز به عراق دارد.
وی با اشاره به پیمان سال 2008 میان دو کشور دراین‌باره گفت: " آمریکا به حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم در قالب چهارچوب توافق‌نامه راهبردی متعهد است. تحویل موشک‌های هلی‌فایر و تحویل آتی پهپاد‌های اسکن‌ایگل یک فروش محموله نظامی استاندارد در راستای تقویت قابلیت‌های عراق در مبارزه با این تهدید به شمار می‌رود.
گفتنی است موشک‌های هلی‌فایر عمدتا توسط نیروی هوایی آمریکا به منظور انهدام پناهگاه‌ها و خودروهای گروهک‌های وابسته به القاعده مورد استفاده قرار می‌گیرند.
ارتش عراق پس از کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد نظامی عراق، یک سرهنگ و 5 سرباز این کشور عملیاتی را در استان الانبار علیه شبه‌نظامیان انجام داد.
القاعده از جنگ در سوریه به منظور بازسازی سازمان خود در عراق استفاده می‌کند و تصور بر این است که جنگجویان تندرو این گروه بین دو کشور درحال تردد هستند.

5252

کد N26867

وبگردی