آفتاب

پلیس تایلند بار دیگر به تجمع معترضان حمله کرد

پلیس تایلند بار دیگر به تجمع معترضان حمله کرد

این حمله به دنبال تجمع مخالفان در مقابل ورزشگاه بانکوک و تلاش برای ایجاد اختلال در برنامه انتخابات ماه آینده میلادی صورت گرفت.

پلیس تایلند به تجمع معترضان مخالف دولت حمله کرده و برای متفرق کردن آنها به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه٬ این حمله به دنبال تجمع مخالفان در مقابل ورزشگاه بانکوک و تلاش برای ایجاد اختلال در برنامه انتخابات ماه آینده میلادی صورت گرفت.

معترضان پیش از این نیز تلاش کرده بودند مانع ثبت نام نامزدهای انتخابات ماه فوریه شوند.

ناآرامی‌ها در تایلند در حالی ادامه دارد که «یینگلاک شیناواترا» نخست‌وزیر این کشور اعلام کرده است که به زودی نهادی تحت عنوان «شورای اصلاحات کشور» تاسیس خواهد کرد که فعالیت خود را به موازات انتخابات پارلمانی دوم ماه فوریه آغاز می‌کند.

شیناواترا تاکید کرد که این شورا که به دستور نخست‌وزیر تشکیل خواهد شد، شامل ۴۹۹ عضو است که از میان دو هزار نماینده مردم عادی انتخاب می‌شوند.

وی افزود که قرار است کمیته‌ای ۱۱ نفره برای انتخاب این دو هزار نماینده تشکیل شود و این افراد نیز از میان خود، ۴۹۹ عضو شورای اصلاحات را انتخاب خواهند کرد.

نخست‌وزیر تایلند همچنین گفت که این شورا برنامه‌هایی در ارتباط با اصلاحات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور تدوین خواهد کرد که بلافاصله بعد از انتخابات سراسری و تشکیل کابینه جدید و همچنین از سرگیری فعالیت پارلمان، اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد که این شورا باید زمینه را برای مشترک بیشتر مردم در امور سیاسی، پیشبرد منافع عمومی و ملی، به آزمون گذاشتن قابلیت‌های شاخه اجرایی و پیدا کردن راه‌ها و ابزارهایی برای مقابله با فساد فراهم کند.

این کمیته شامل یک فرمانده ارشد، یک مقام دانشگاهی، دو معاون وزیر، رئیس اتاق بازرگانی تایلند، رئیس فدراسیون صنایع، رئیس اتحادیه بانکداران، دبیرکل شورای ملی اقتصاد و توسعه اجتماعی و دو فرد دیگر دارای صلاحیت خواهد بود.

کد N26593

وبگردی