آفتاب
بررسی ابعاد حقوقی بین‌المللی قطعنامه جهان علیه خشونت

هرمیداس باوند: افکار عمومی باید با متن قطعنامه آشنا شوند

هرمیداس باوند: افکار عمومی باید با متن قطعنامه آشنا شوند

یک استاد حقوق بین الملل گفت: قطعنامه مصوب سازمان ملل با عنوان جهان علیه خشونت و افراطی گری یک توصیه است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، داوود هرمیداس باوند در میزگرد علمی «بررسی ابعاد حقوقی بین‌المللی قطعنامه مصوب سازمان ملل با عنوان جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» که در کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: از نظر زمانی مساله خشونت به صورت گسترده در جهان فراگیر شده است و طرح قطعنامه مصوب سازمان ملل مبارزه با این خشونت است.

وی افزود: از زمانی که در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی گفت‌وگوی تمدن‌ها مطرح شد، جامعه بین‌المللی می‌خواست به ایران بها دهد و پس از آن قطعنامه مصوب سازمان ملل با عنوان جهان علیه خشونت و افراطی گری مطرح شد.

این کارشناس مسایل بین‌المللی گفت که برای تقویت فضای مذاکرات خارجی باید فضای سیاسی آزادتر شود و چنین کاری به نفع هیات مذاکره کننده است.

هرمیداس باوند با بیان این که قطعنامه مصوب سازمان ملل یک توصیه است، ادامه داد: این قطعنامه تا حدودی موضع آقای روحانی را تقویت می‌کند بنابراین نیاز است که ما از پتانسیل های خود برای تقویت این قطعنامه استفاده کنیم.

این استاد حقوق بین الملل تاکید کرد: جامعه بین المللی مایل است که ایران را در جهت تغییر تشویق کند و این نکته بسیار مهم و قابل توجهی است که نباید نادیده گرفته شود. زمانی که ایران بانی چنین قطعنامه ای می شود در واقع سعی کرده که تا حدودی تغییر و تعدیلاتی را در وضعیت خود ایجاد کرده و برخی از حوادثی را که در قطعنامه آمده محکوم کند.

هرمیداس باوند افزود: بازتاب این قطعنامه در کشورهایی که فضای استبدادی در آنها حاکم است سبب می شود تا حدودی این کشور ها تعدیل شوند.

وی گفت: انتظار می‌رود که کمیسیونی در مجمع سازمان ملل برای پیگیری این قطعنامه تشکیل شود.

وی در پایان گفت: ما موظف هستیم متن قطعنامه را بازتاب داخلی دهیم تا افکار عمومی با آن آشنا شوند.

انتهای پیام

کد N26562

وبگردی