آفتاب
آیت‌الله علوی گرگانی:

فتوای حرام دانستن سلاح هسته‌ای نشانه اعتقاد به آخرت است

فتوای حرام دانستن سلاح هسته‌ای نشانه اعتقاد به آخرت است

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: کسی که به اعتقاد به آخرت دارد فتوا می‌دهد که سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانیم؛ زیرا دلیل ندارد انسان‌های بی‌گناه کشته و خاکستر شوند.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: کسی که به اعتقاد به آخرت دارد فتوا می‌دهد که سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانیم؛ زیرا دلیل ندارد انسان‌های بی‌گناه کشته و خاکستر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار لشکر عملیاتی سپاه علی ابن ابیطالب (ع) و جمعی از سربازان گردان محمد رسول الله(ص)، افزود: دلیل ندارد انسان‌های بی‌گناه کشته و خاکستر شوند بلکه در جنگ تنها هر یک از طرفین با یکدیگر جنگ می‌کنند.

وی اظهار کرد: کشورهای استعمارگر و قدرت‌های جهانی به دلیل نداشتن اعتقاد به خدا و آخرت با استفاده از بمب‌های شیمیایی و هسته‌ای به کشتار انسان‌های بی‌گناه می‌پردازند، در حالی که مردم کشور ما همواره با اعتقاد به خدا و پیروی از مرجعیت و رهبر از میهن خود دفاع کرده‌اند و ما هرگز تجاوز به کشورهای دیگر را قبول نداریم.

این استاد حوزه با تاکید بر هوشیاری جوانان در مسائل مهم اجتماعی، گفت: وجود مشکلات جامعه به دلیل بی‌توجهی به وظایف و گوش نکردن به سخنان بزرگان به ویژه ولی فقیه است.

وی با بیان اهمیت توجه به اعمال در زندگی تصریح کرد: قرآن کریم توجه به عاقبت و آخرت را مورد تاکید قرار داده و خداوند از بندگان مومن خود می‌خواهد عاقبت اعمال خود را در نظر بگیرند که در این میان انسان آگاه به آخرت و عاقبت زندگی و اعمال خود توجه دارد، اما عده‌ای به آخرت اعتقادی ندارند و تنها در لحظه زندگی می کنند.

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم باید به اعمال و گفتارمان توجه کنیم تا نسبت به یکدیگر ضد و نقیض نباشد و بدانیم که خداوند از خلقت انسان هدف داشته و باید برای آخرت توشه ای بیندوزیم و بپذیریم که مرگ وجود دارد و به زندگی انسان معنا می دهد.

علوی‌گرگانی جلب رضای خداوند را از ویژگی های مهم صالحان و مومنان دانست و عنوان کرد: دنیا مزرعه آخرت است و مومنان با جلب رضای خداوند از دنیا برای آخرت خود توشه برمی دارند، اما عده ای همه تلاش خود را در جهت امور دنیوی متمرکز می سازند و متضرر می شوند؛ زیرا همه امور به جز حرکت در راه خدا از میان می رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عظمت واقعه عاشورا بیان کرد: با وجود اینکه بیش از 1300 سال از شهادت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا می گذرد هنوز هم این قیام برای مردم زنده و فراموش نشدنی است؛ زیرا امام حسین(ع) در راه خدا به شهادت رسید و هر عملی که در راه حق باشد از میان نمی رود.

این استاد برجسته حوزه های علمیه ادامه داد: در اربعین حسینی بیش از 20 میلیون نفر زائر با وجود بمب گذاری ها به کربلا می روند در حالی که دشمن تصور می کند می تواند ارادت و عشق به امام حسین(ع) را با انفجارها از بین ببرد، اما این قیام خاموش نمی شود و یاد مظلومیت حسین(ع) همچنان زنده است.

وی الگوگیری از قیام امام حسین(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: مسلمانان باید از قیام سید الشهدا و یارانش الگو بگیرند و همچون سالار شهیدان در جهت حفظ اسلام تلاش کنند.

علوی گرگانی افزود: قدرت های بزرگ جهان در طول تاریخ به دلیل بی توجهی به خدا در امور نابود شده اند و مردم در ذهن خود نسبت به این قدرت‌ها نفرت دارند، اما یاد انسان های بزرگ که در راه خدا قدم گذاشته اند زنده است و فراموش نمی شوند.

انتهای پیام

کد N26516

وبگردی