آفتاب
یک استاد مرکز تخصصی مهدویت:

همه ادیان الهی چشم‌ انتظار ظهور مسیح هستند

همه ادیان الهی چشم‌ انتظار ظهور مسیح هستند

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با بیان این‌که «همه ادیان الهی چشم‌ انتظار ظهور مسیح هستند» گفت: آمدن مسیح یعنی ظهور امام مهدی (عج) که در دولت او مسیح نیز می‌آید.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با بیان این‌که «همه ادیان الهی چشم‌ انتظار ظهور مسیح هستند» گفت: آمدن مسیح یعنی ظهور امام مهدی (عج) که در دولت او مسیح نیز می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فؤادیان در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ولادت حضرت عیسی (ع) و ارتباط آن با مقوله انتظار در آموزه‌های اسلامی، اظهار کرد: حضرت مسیح (ع) یک شخصیت بین‌المللی دارد به طوری که یهودیان منتظر آمدن او هستند و معتقدند مسیحی که آمد مسیح حقیقی نبود و مسیحیان نیز منتظر آمدن ایشان هستند و معتقدند مسیحی که آمد واقعا پیغمبر الهی بود و تنها تفاوت آنها این است که می‌گویند حضرت مسیح به صلیب کشیده شد و به آسمان‌ها رفت و بعد از مدت زمانی باز می‌گردد.

وی ادامه داد: ما مسلمانان معتقدیم حضرت مسیح (ع) پیغمبر الهی است و بر اساس آیات قرآن مسیح به قتل نرسید و به صلیب کشیده نشد، بلکه به آسمان‌ بالا رفت و نزد خداوند متعال است و بک روز می‌آید.

این استاد مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به این‌که «شیعه و سنی معتقدند حضرت مسیح (ع) در بیت‌المقدس نزول می‌کند و پشت سر امام مهدی (عج) نماز می‌خواند» گفت: از پیامبر (ص) ده‌ها روایت نقل شده که حضرت عیسی (ع) پشت سر امام مهدی (عج) در بیت‌المقدس نماز می‌خواند پس با توجه به این روایات و مطالبی که گفته شد آن حضرت یک شخصیت فرادینی دارند که یهود، مسیحیت و اسلام معتقد به وجود چنین فردی هستند.

فؤادیان خاطرنشان کرد: باید ادیان و ملت‌ها از شخصیت بی‌نظیری همچون حضرت مسیح (ع) کمال استفاده را بکنند. بی‌نظیر بودن شخصیت آن حضرت به این علت است که حضرت عیسی (ع) از مریم مقدس متولد شدند بدون اینکه همسری داشته باشند و قرآن کریم ایشان را «کلمه‌الله» و «روح‌الله» خطاب می‌کنند که پا به عرصه وجود گذاشته است.

وی با بیان این‌که «میلاد حضرت مسیح (ع) اتفاق مبارکی بر همه موحدان عالم و یک معجزه بزرگ الهی است» افزود: خداوند وقتی حضرت مسیح را به این عالم عرضه کرد در واقع یکی از چشمه‌های بی‌نظیر قدرت خود را به جهانیان نشان داد. از این رو همه انسان‌های عالم این میلاد را عظیم می‌شمارند و باید سعی کنند این اتفاق در سرزمین وجودی آنها شکل بگیرد و میلاد مسیح (ع) سرآغازی برای ترویج صلح باشد و سبب شود ما خلق و خویی مانند عیسی مسیح (ع) داشته باشیم.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با اشاره به روایتی از حضرت عیسی (ع) خاطرنشان کرد: آن حضرت فرمودند هیچ کس به ملکوت آسمانی نمی‌رسد مگر اینکه دو بار متولد شود؛ یک بار از مادر متولد شود و یک بار از شکم غریزه‌ها و خواسته‌های نفسانی بیرون بیاید و طالب خداوند شود.

این استاد مرکز تخصصی مهدویت درباره ارتباط ولادت حضرت مسیح (ع) و مقوله انتظار در میان مسلمانان، گفت: مقوله انتظار در همه ادیان الهی وجود دارد و همه آنها به نوعی چشم‌ انتظار مسیح هستند. یهودیان می‌گویند او می‌آید. مسیحیان می‌گویند او آمده و رفته و دوباره خواهد آمد و ما مسلمانان چشم انتظار هستیم چرا که آمدن مسیح یعنی ظهور امام مهدی (عج) که آن حضرت ظهور می‌کند و در دولت امام مهدی (عج) حضرت مسیح نیز حضور خواهد داشت لذا انتظار یک مقوله بین‌المللی برای همه ادیان الهی است.

انتهای پیام

کد N26504

وبگردی