آفتاب

نماینده الیگودرز: پژوهش در دستور کار سیاست‎ها و راهبردهای کشور قرار گیرد

نماینده الیگودرز: پژوهش در دستور کار سیاست‎ها و راهبردهای کشور قرار گیرد

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: مطالبات مردم در باب پژوهش از طریق صنعت، دانشگاه و بخش اقتصادی پیگیری شود.

محمدتقی توکلی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: خیلی از کارها باید بر اساس علم و فناوری جدید صورت گیرد چرا که علم و کار را نمی‎توانیم به تنهایی در جامعه بپذیریم.

وی با بیان اینکه تلاش پژوهشگران این است که به ‎صورت بومی نیازها و مطالبات مردم در باب پژوهش را از طریق صنعت، دانشگاه و بخش اقتصادی پیگیری کنند، تصریح کرد: یافته‎هایی که از اینگونه پژوهش‎ها استخراج می‎شود قطعاً به نتیجه می‎رسد و به ارزش افزوده تبدیل خواهد شد.

توکلی با اشاره به جایگاه پژوهش در کشور، بیان کرد: در برنامه‎های توسعه کشور، بودجه‎های سالیانه و اهداف دانشگاه‎ها سیاست‎های خوبی درباره پژوهش انجام شده اما به اهدافی که در نظر گرفته شده نرسیدیم و این شاید به خاطر مسائل مالی و توجهات بودجه‎ای کمتری بوده که دستگاه‎ها داشتند، یا اینکه پیگیری نشده که در مسائل از دانش روز استفاده شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس افزود: اگر بخواهیم به پیشرفت‎های روز دست یابیم و در بازارهای جهانی، بحث‎های اقتصادی و فرهنگی به نتیجه برسیم باید پژوهش در دستور کار سیاست‎ها و راهبردهای کشور قرار گیرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: خیلی از پژوهشگران آمادگی دارند که در راستای پیشرفت‎های کشور به ما کمک کنند و نیاز است که از این افراد حمایت کنیم.

انتهای پیام

کد N26354

وبگردی