آفتاب

رسولی : اسراییل از رویکرد جدید ایران در نظام بین‌الملل ناراضی است

رسولی : اسراییل از رویکرد جدید ایران در نظام بین‌الملل ناراضی است

یک عضو بنیاد باران با اشاره به تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران با موضوع "جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراطی‌گری "اظهار کرد: عدم رضایت اسراییل از تصویب این قطع‌نامه نشانه موفق بودن اقدامات دولت در حوزه روابط بین الملل است.

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب، افزود: مطرح شدن این پیشنهاد توسط رییس جمهور ایران ، نشان داد دولت یازدهم در حوزه روابط خارجی به دنبال بازسازی و بهسازی نقش و جایگاه کشورما در مجامع بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: دولت از طریق چنین اقداماتی به دنبال این است که به کارشکنی‌های اسراییل پایان دهد زیرا اسراییل و لابی صهیونیست با اجرای پروژه ایران هراسی به دنبال منزوی کردن ایران در نظام بین‌الملل هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به استقبال گسترده نمایندگان کشورها در سازمان ملل از این پیشنهاد اظهار کرد: تصویب این پیشنهاد اولین اقدام موفقیت‌آمیز دولت یازدهم در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود. ما امیدواریم در کنار مذاکرات هسته‌ای چنین پیشنهادهایی بتواند بستر و شرایط مناسبی برای بروز و ظهور ایران در عرصه بین‌المللی و اعلام مواضع حق‌طلبانه ایران فراهم کند.

رسولی 190 رای موافق به این پیشنهاد را نشانه اعتماد نمایندگان سایر کشورها به ایران دانست و اظهار کرد: مطرح شدن چنین پیشنهادی از سوی ایران دربهبود چهره بین الملل کشورمان در عرصه بین‌الملل موثر است.

وی در پایان افزود: اسراییل در هشت سال گذشته با استفاده از با اشتباهات اساسی ما توانسته بود سوء استفاده های زیادی علیه کشور ما انجام دهد و اکنون از تغییر رویکرد ایران در عرصه نظام بین‌الملل ناراضی است.

انتهای پیام

کد N26318

وبگردی