آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

مسیر سامراء - فلوجه بسته شد/بازداشت 375 تروریست در ماه گذشته میلادی

مسیر سامراء - فلوجه بسته شد/بازداشت 375 تروریست در ماه گذشته میلادی

بسته شدن مسیر سامراء - فلوجه توسط نیروهای عراقی و بازداشت 375 تروریست در ماه گذشته میلادی از تازه ترین اخبار امنیتی عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نیروهای امنیتی عراق تا اطلاع ثانوی مسیر سامراء به فلوجه را بستند. با این اقدام عملیات امنیتی گسترده نیروهای امنیتی عراق برای جستجوی افراد مسلح وابسته به القاعده آغاز شده است.

در همین راستا سومریه نیوز به نقل از یک منبع نظامی در استان الانبار گزارش داد: نیروهای ارتش عراق عملیات نظامی خود را در صحرای الانبار به سمت استان نینوا را افزایش داده اند. این اقدام با هماهنگی یگان دوم نیروها در موصل و حمایت بالگردهای ارتش برای تحت تعقیب عناصر مسلح و فراری القاعده از استان الانبار انجام می شود.

خبر دیگر اینکه دستگاه مبارزه با تروریسم در عراق امروز اعلام کرد که 375 تروریست ماه گذشته میلادی در عراق بازداشت شدند و همچنین 5 شبکه مسلح نیز شناسایی شد. "صباح النعمان" سخنگوی این دستگاه با اعلام این خبر افزود: عملیات استان الانبار طبق برنامه های ریزی های از پیش تعیین شده صورت گرفت و واشنگتن تاکنون طرف عراقی را به هیچگونه اطلاعاتی مجهز نکرده است و اگر اقدام به این کار کند ما از آن استقبال خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی عراق در حال حاضر مشغول عملیات در صلاح الدین، دیاله، موصل، بغداد و الانبار هستند

 

کد N26022

وبگردی