آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

افزایش تعداد تلفات حمله به کلیسای بغداد به 91 نفر/انفجار در مسیر بازگشت زائران در جنوب بغداد

افزایش تعداد تلفات حمله به کلیسای بغداد به 91 نفر/انفجار در مسیر بازگشت زائران در جنوب بغداد

منابع امنیتی عراقی از افزایش تعداد کشته ها و مجروحان انفجار خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی کلیسایی در جنوب بغداد وانفجار بمب در مسیر زائرانی که ازکربلا به دیار خود باز می گردند در برخی مناطق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المدی پرس، یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد: آمار انفجار خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی کلیسای یوحنا المعمدان در منطقه الدوره در جنوب بغداد به 21 کشته و43 زخمی افزایش یافته است.

منبع عراقی بیان کرد: در اثر انفجار بمب در مسیر اتوبوس زائران حسینی(ع) که در حال برگشت از کربلا در جنوب بغداد بودند، تعدادی شهید و زخمی شدند.

این در حالی است که پایگاه الیوم السابع به نقل از سرتیپ سعد معن سخنگوی عملیات بغداد، این آمار را 35 کشته و 56 زخمی اعلام کرد.

از سوی دیگر منابع عراقی اعلام کردند: بر اثر بمب کارگذاشته شده از سوی افراد ناشناس در نزدیکی مرکز ایست بازرسی اعضای شوراهای بیداری در منطقه الرضوانیه در جنوب غرب بغداد دو نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع وابسته به پلیس الانبار بیان کرد: افراد مسلح ناشناس با حمله به یک خودرو حامل یک سروان پلیس عراق در خیابانی در الرمادی در غرب عراقی وی را کشتند و یک رهگذر که در حال عبور از آن منطقه بود، نیز زخمی کردند.

منابع عراقی از انفجار بمب در نزدیکی یک نمایشگاه اتومبیل در منطقه الحبیبیه در شرق بغداد و زخمی شدن چهار نفر خبر دادند.

یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان الانبار اعلام کرد: در اثر انفجار سه بمب که به طور همزمان در مسیر نیروهای سوات در شهر الرمادی منفجر شد یک سرهنگ به نام شعبان العبیدی از ترور جان به در برد.

از سوی دیگر در ادامه عملیات ارتش عراق علیه تروریستها در الانبار، هفت تروریست کشته و چهار نظامی عراقی نیز زخمی شدند.

در اثر انفجار بمب در مسیر زائرانی که از کربلا به طوز خورماتو در شرق تکریت در استان صلاح الدین باز می گشتند یک نفر شهید و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

منابع عراقی از انفجار بمب در مسیر خودرو حامل سرهنگ خلیل الصحن رئیس پلیس الشرقاط در 120 کیلومتری شمال تکریت و زخمی شدن سه غیر نظامی و نجات سرهنگ الصحن از سوء قصد تروریستی خبر دادند.

از سوی دیگر در اثر انفجارخودرویی که افراد مسلح در حال بمبگذاری آن در یکی از مناطق شمال فلوجه بودند تعدادی از آنها زخمی شدند.

در اثر حمله افراد مسلح به سوی منزل یک نظامی عراقی در جنوب کرکوک این نظامی کشته شد.

کد N25722

وبگردی