آفتاب

وزیران اطلاعات، کشور و خارجه از تداوم جوسازی‌ها در ترکیه علیه ایران جلوگیری کنند

وزیران اطلاعات، کشور و خارجه از تداوم جوسازی‌ها در ترکیه علیه ایران جلوگیری کنند

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با اشاره به اظهارات رسانه های ترکیه مبنی بر دست داشتن بابک زنجانی در اختلاس بزرگ ترکیه و مرتبط کردن این فرد به مسئولان سابق ایرانی از وزارت اطلاعات، کشور و خارجه خواست تا هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی کنند و اجازه ندهند شانتاژهای خبری علیه ایران ادامه یابد.

عابد فتاحی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به فساد مالی اخیر در ترکیه و اتهامات وارد به دولت این کشور گفت:  در این میان فردی به نام رضا ضراب که همسر یکی از خوانندگان ترک و ایرانی الاصل می باشد جزو 26 نفر اصلی متهمان این پرونده بود.

نماینده مرم ارومیه در مجلس اظهار داشت: بنا به اعترافات ضراب که در روز های اخیر به طور گسترده در رادیو و تلویزیون ترکیه منعکس شده است از بابک زنجانی به عنوان شاه کلید این اختلانام برده اند.

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی افزود: رادیو و تلویزیون ترکیه ثروتی که برای زنجانی از این راه به دست آمده را 13 میلیارد و 500 میلیون دلار تخمین زده است که آن را به جریان کاری وی ارتباط می دهند.

فتاحی تاکید کرد: رسانه های ترکیه و کارشناسان این کشور چند روز گذشته مرتبا مسئولان پیشین ایران را به بابک زنجانی و این اختلاس مرتبط می کنند لذا ما از وزارت اطلاعات، وزارت کشور و وزارت خارجه خواستاریم که سریعا این موضوع را پیگیری کرده و از هر گونه شکل گیری جریان اتهامات زنی علیه ایران جلوگیری کنند.

 

 
 
کد N25703

وبگردی