آفتاب
تحولات همسایگان شرقی/

کشته و زخمی شدن 23 عضو طالبان/ وام چین به پاکستان برای ساخت نیروگاه هسته ای

کشته و زخمی شدن 23 عضو طالبان/ وام چین به پاکستان برای ساخت نیروگاه هسته ای

کشته و زخمی شدن 23 عضو طالبان، درخواست کرزای برای ایفای نقش بیشتر مسکو در برقراری ثبات در منطقه و وام چند میلیارد دلاری چین به پاکستان از جمله خبرهای مهم همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان از زخمی شدن چهار نیروی پلیس بر اثر انفجار دو بمب در شهر کابل خبر داد که این افراد در حال خنثی سازی راکت های پرتاب شده از سوی طالبان به پایتخت بودند.

خبر دیگر اینکه وزارت کشور افغانستان در بیانیه ای از کشته شدن 16 عضو طالبان، زخمی شدن هفت فرد دیگر و بازداشت 10 فرد دیگر در عملیات شبانه در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

نیروهای افغانی و خارجی عملیات مشترک را در ولایت های ننگرهار، لغمان، قندز، بلخ، میدان وردک و هلمند انجام داده که بر اثر آن 16 نفر کشته و هفت فرد دیگر زخمی شدند.

نیروهای افغانی و ناتو شمار زیادی سلاح های سبک و سنگین را ضبط و کشف کردند، این درحالی است که سرکردگان طالبان هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

همچنین حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با رئیس دوما روسیه در کابل بر گسترش روابط دوجانبه میان کابل و مسکو در سطح راهبردی، مبارزه با تروریسم و ایفای نقش بیشتر مسکو در برقراری ثبات در منطقه تاکید کرد.

خبر دیگر اینکه مقامات پاکستانی از اختصاص وام 6.5 میلیارد دلار برای تامین مالی پروژه ساخت یک نیروگاه هسته‌ ای در شهر کراچی پاکستان از سوی چین خبر دادند که قرار است دو راکتور با ظرفیت هر کدام 1100 مگاوات داشته باشد و تا سال 2019 به پایان می رسد و نواز شریف نخست‌ وزیر پاکستان نیز ماه گذشته مقدمات این پروژه را فراهم کرده بود.

کد N25685

وبگردی