آفتاب

جانشین فرمانده حفاظت سپاه: 26 مورد اقدام هواپیماربایی توسط سپاه خنثی شده است

جانشین فرمانده حفاظت سپاه: 26 مورد اقدام هواپیماربایی توسط سپاه خنثی شده است

ایسنا نوشت:

جانشین فرمانده حفاظت سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه "هر کجا که نام سپاه باشد، اراده از دشمنان سلب می‌شود"، گفت: پس از عهده‌دار شدن مسئولیت حفاظت از شخصیت‌ها توسط سپاه، هرکجا که این مسئولیت را عهده‌دار بوده، هیچگونه تروری صورت نگرفته است.

سردار محمدحسن کاظمی در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس حفاظت سپاه پاسداران تشکیل شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب دشمن توطئه‌های فراوانی برای نظام مقدس و نوپای جمهوری اسلامی ایجاد کرد که مهمترین آنها بخش ترور شخصیت‌ها، انفجار‌ها، بمب‌گذاری‌ها و هشت سال جنگ تحمیلی بود.

جانشین فرمانده حفاظت سپاه پاسداران همچنین گفت: با توجه به تهدیداتی که در کشور ما وجود دارد، به لطف خدا در طول 30 سال اخیر حتی یک مورد هواپیماربایی موفق در کشور صورت نگرفته است.

جانشین فرمانده حفاظت سپاه در ادامه نشست خبری خود با بیان اینکه "از زمان حضور فرزندان انقلاب در هواپیمایی کشور تا سال 89، 26 مورد اقدام هواپیماربایی توسط سپاه خنثی شده است"، اظهار کرد: مجموعه اقدماتی که به صورت مقابله‌ای توسط فرزندان انقلاب در حفاظت هوایی سپاه پاسداران تا سال 89 صورت گرفته است، تعدادی بالغ بر 26 مورد بوده است. در این مدت حدود 130 مورد نیز توسط مأموران حفاظت پرواز سپاه در زمین و هوا در نطفه خفه شده است.

وی با بیان اینکه "هدایت اکثر اقدامات امنیتی در هواپیماها توسط دولت‌های متخاصم با جمهوری اسلامی صورت گرفته است"، خاطرنشان کرد: اکثر افرادی که اقدام به تداخل در امنیت پروازهای کشوری می‌کنند، ایرانی و جزو گروهک‌های معاند با نظام هستند.

کاظمی به نحوه تعامل حفاظت سپاه با سایر کشورهای منطقه در انتقال تجربیات نیز اشاره کرد و با بیان اینکه "با گذشت 30 سال فعالیت در عرصه خطوط هوایی، در این کار صاحب سبک و تجربه شده‌ایم"، افزود: تاکنون درخواست‌های متعددی از سوی کشورهای همسایه و همچنین کشورهای اسلامی درباره انتقال تجربیات حفاظت سپاه به آنها شده است که با توجه به اینکه سازوکارهای این کار نیز فراهم شده است ما اعلام می‌کنیم که این آمادگی در حفاظت سپاه وجود دارد.

45219

 

 

کد N25587

وبگردی