آفتاب

هومن سیدی بازیگری "متد" آموزش می‌دهد

هومن سیدی بازیگری "متد" آموزش می‌دهد

هومن سیدی بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما یک دوره آموزشی بازیگری به شیوه لی استراسبرگ در کارگاه آموزشی "آوا" برگزار می‌کند.

سیدی در این باره به خبرنگار مهر گفت: از طرف موسسه آموزشی "آوا" به من پیشنهاد برگزاری یک کارگاه آموزشی بازیگری شد که من نیز پذیرفتم. در این کارگاه که از هفته دوم دی ماه آغاز می‌شود قرار است شیوه بازیگری "متد" را که توسط لی استراسبرگ رواج یافته است به هنرجویان آموزش دهم.

وی درباره دیگر فعالیتهایش توضیح داد: به تازگی بازی در فیلم سینمایی " خط ویژه " به کارگردانی مصطفی کیایی را به پایان رسانده ام. در این اثر سینمایی مصطفی زمانی، هانیه توسلی، میلاد کیمرام، محسن کیایی، پریناز ایزدیار نیز ایفای نقش می کنند که در حال حاضر مراحل نهایی را برای حضور در جشنواره فیلم فجر طی می کند.

این بازیگر در پایان گفت:همچنین قرار بود پرفورمنسی را در خانه هنرمندان اجرا کنم که فعلا این اجرا به سال آینده موکول شده است.

لی استراسبرگ بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و مدرس بازیگری در آمریکا بود که به عنوان مهم‌ترین پیش‌برنده شیوه بازیگری "متد" شهرت دارد. لی استراسبرگ تحت تاثیر استانیسلاوسکی و واقع‌گرایی خیال‌پردازی اوژن واختانگوف، اکتورز استودیو را به کارخانه بازیگرسازی عظیمی تبدیل کرد که ثمرات و محصولات این کارخانه در نیمه دوم سده بیستم تأثیرات زیادی داشت.

آموزش‌های لی استراسبرگ بر پایه تنش‌زدایی ذهنی و عضلانی است و این توانایی را به بازیگران نوظهور می دهد تا با فارغ شدن از تنش‌های روزمره زندگی واقعی خودشان، پذیرای تنش‌های روانی و جسمی نقششان شوند.

وی شاگردان بسیاری را در مکتب خود تعلیم داد و آنها را به هالیوود و سینمای دنیا معرفی کرد که می‌توان از میان مهم‌ترین آنها به آل پاچینو، رابرت دنیرو، مارلون براندو، پل نیومن، جیمز دین، رابرت دووال، کوین اسپیسی، مریل استریپ، داستین هافمن و جک نیکلسون اشاره کرد.

هومن سیدی مهر و آبان نمایش "روایت‌های ناتمام یک فصل معلق" را با حضور بازیگرانی چون علی سرابی، باران کوثری، آزاده صمدی، نوید محمدزاده، مهدی صباغی در تالار حافظ به صحنه برده بود. فیلم سینمایی " سیزده " دومین تجربه وی در زمینه کارگردانی فیلم بلند نیز برای حضور در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به دبیرخانه ارائه شده است.

کد N25422

وبگردی