آفتاب
تحولات مصر/

نگرانی بان کی مون از اوضاع سرزمین فراعنه

نگرانی بان کی مون از اوضاع سرزمین فراعنه

نگرانی بان کی مون از اوضاع مصر، سه روز عزای عمومی در این کشور و درگیری در تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین از جمله خبرهای مصر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای انفجار در شهر المنصوره مصر را محکوم کرد. وی در سخنانی از رویدادهای اخیر مصر ابراز نگرانی کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان انفجار المنصوره اعلام کرد که هیچ توجیهی برای ارتکاب چنین اقدامات تروریستی وجود ندارد. وی با تاکید بر ضرورت محاکمه عاملان این جنایت گفت: سازمان ملل متحد همچنان از مصر حمایت می کند و این کشور عضو مهم سازمان ملل متحد است. سازمان ملل متحد به حمایت از خواسته مصر مبنی بر ایجاد کشوری باثبات و دموکراتیک پایبند است.

از سوی دیگر پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد که ریاست جمهوری مصر به دلیل انفجار در شهر المنصوره و کشته و زخمی شدن بیش از صد نفر از شهروندان مصری سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

ریاست جمهوری مصر متعهد شد که ریشه تروریسم در این کشور را از بین خواهد برد و در راه دفاع از میهن و شهروندان آن از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

خبر دیگر اینکه تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین در منطقه سیدی بشر در مصر به خشونت کشیده شد. این خشونت در پی درگیری حامیان اخوان المسلمین با ساکنان این منطقه صورت گرفت.

کد N25345

وبگردی