آفتاب
میشل عون:

تندروها برداشت غلطي از دين دارند

تندروها برداشت غلطي از دين دارند

رهبر جريان مسيحي آزاد ملي لبنان گفت: تندروي‌هاي ديني هيچگونه سنخيتي با دين نداشته و برگرفته از افكار عده‌اي است كه برداشت غلطي از دين دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان با ميشل عون رهبر جريان مسيحي آزاد ملي ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو كرد.

ميشل عون در اين ديدار با اشاره به حساسيت شرايط كنوني منطقه اظهار داشت: افراط گرايي ديني بزرگترين چالش كشورهاي منطقه از جمله سوريه و لبنان است و اكنون بسياري از كشورهاي منطقه و جهان به ضرورت مقابله با اين پديده خطرناك پي برده‌اند. لذا شاهد افول اين تفكر پس از دوره‌اي از رشد نسبي آن هستيم. تندروي‌هاي ديني هيچگونه سنخيتي با دين نداشته و برگرفته از افكار عده‌اي است كه برداشت غلطي از دين دارند.

رهبر جريان مسيحي آزاد ملي با تأكيد بر ضرورت حل سياسي بحران سوريه اظهار داشت: با رشد جريان‌هاي تند رو در سوريه، ضرورت تسريع در راه حل سياسي اين بحران بيش از پيش آشكار شده و همگان به اين حقيقت پي برده‌اند كه گروه‌هاي تندرو جايگاهي در سوريه و در منطقه ندارند.

غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز ضمن تبريك عيد ميلاد حضرت عيسي (ع) و سال جديد ميلادي، بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام ملت‌هاي منطقه در مقابله با تندروي و جريان‌هاي تكفيري تأكيد كرد و اظهار داشت: گروه‌هاي تروريستي در سوريه با اعمال وحشيانه خود باعث تنفر ملت‌هاي منطقه از آنها شده و اكنون بسياري از حاميان خارجي آنها حمايت خود را از آنان قطع كرده و حاضر به پذيرش مجدد آنها در كشور خود نيستند.

 سفير جمهوري اسلامي ايران با تشريح مذاكرات هسته‌اي كشورمان با مجموعه 5+1 اظهار داشت: اين مذاكرات فضاي جديدي را در عرصه ديپلماتيك در منطقه و جهان ايجاد كرده است.

کد N25088

وبگردی