آفتاب

اتحادیه اروپا به ترکیه هشدار داد

اتحادیه اروپا به ترکیه هشدار داد

همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا در مورد به خطر افتادن روند عضویت ترکیه در این اتحادیه به علت دخالت دولت آنکارا در قوه قضاییه این کشور به آنکارا هشدار داد.

جهان > اروپا- همشهری آنلاین:
اتحادیه اروپا در مورد به خطر افتادن روند عضویت ترکیه در این اتحادیه به علت دخالت دولت آنکارا در قوه قضاییه این کشور به آنکارا هشدار داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، سخنگوی استفان فوله مسوول توسعه اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه استقلال قوه قضاییه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ارزش های اساسی بشمار می رود، گفت: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه موازین استقلال قوه قضاییه این کشور را بطور مستقیم نقض کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مساله استقلال قوه قضاییه از مهمترین شرایط اتحادیه اروپا برای عضویت کشورهای مختلف در این اتحادیه است، افزود: نقض استقلال قوه قضاییه در ترکیه طرح عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را با مخاطره مواجه می سازد.

سخنگوی توسعه اتحادیه اروپا این هشدار را پس از تغییر آیین نامه مربوط با عملیاتهای مختلف پلیس ترکیه که به درخواست دادستانی این کشور انجام می شود و منوط کردن آن به اجازه مقامات رده بالای محلی منطقه از جمله فرماندارها و استاندارها اعلام کرد.

گفته می شود که برکناری و تصفیه گسترده روسای پلیس شعبات مختلف ترکیه در پی عملیات مبارزه با فساد و ارتشاء که منجر به دستگیری فرزندان دو وزیر ترکیه و برخی از مقامات بلندپایه این کشور و متهم شدن چهار وزیر کابینه اردوغان به فساد مالی، نیز در نارضایتی اتحادیه اروپا و هشدار این اتحادیه به ترکیه نقش داشته است.

 

کد N25066

وبگردی