آفتاب

دیدار سفیر استرالیا در تهران با عضو کمیسیون برنامه و بودجه

دیدار سفیر استرالیا در تهران با عضو کمیسیون برنامه و بودجه

جرالد پال فلی سفیر استرالیا در تهران ظهر روز سه‌شنبه با احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی دیدار گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توکلی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت بالای منابع طبیعی و قابلیت‌های صنعتی فراوان ایران و استرالیا جهت گسترش مبادلات دو جانبه گفت: منابع طبیعی غنی و پیشرفت‌های جدید بستر مناسبی برای گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور فراهم آورده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی گسترش روابط خود با استرالیا در همه زمینه‌های مورد علاقه طرفین و بر اساس احترام متقابل را دارد.

توکلی در ادامه ضمن اشاره به توافق هسته‌ای کشورمان در ژنو با کشورهای عضو گروه 1+5 گفت: توافق ژنو نه تحت تاثیر تحریم‌های غیرعادلانه غرب، بلکه در راستای شفافیت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و با تاکید بر حقوق مسلم ملت ایران حاصل شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: تمام طرف‌های این توافق باید با حسن نیت، احترام متقابل و از موضع برابر جهت اجرای این توافق گام بردارند.

توکلی در پایان با اشاره به تحولات کنونی سوریه و مواضع کشورهای غربی در قبال این تحولات گفت: رفتار برخی از کشورهای غربی در قبال تحولات منطقه به ویژه سوریه دچار تناقض و ابهام است.

سفیر استرالیا نیز در این دیدار گفت: استرالیا برای تبادل دیدگاه‌ها و استمرار گفت‌وگوهای میان مقامات ایران و استرالیا در جهت گسترش روابط تجاری و اقتصادی فی مابین آمادگی دارد.

پال فلی با اشاره به توافق کشورمان با گروه 1+5 نیز گفت: توافق فعلی یک حرکت به سمت جلو است که باید طرفین از این فرصت که دیپلماسی برای آنها به و جود آورده است در جهت منافع خود و منطقه نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام

کد N25026

وبگردی