آفتاب

مذاکرات دهلی نو و اسلام آباد درباره کشمیر/ تشدید تدابیر امنیتی در پاکستان

مذاکرات دهلی نو و اسلام آباد درباره کشمیر/ تشدید تدابیر امنیتی در پاکستان

مذاکرات مقامات نظامی هند و پاکستان درباره کشمیر، معرفی فرمانده جدید نیروهای استراتژیک ارتش و افزایش تدابیر امنیتی در شهرهای مختلف پاکستان از دیگر خبرهای مهم این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری پی تی آی، مقامات نظامی هند و پاکستان امروز سه شنبه مذاکرات خود را درباره تنش های مرزی در خط کنترل منطقه کشمیر در دهلی نو با هدف برقراری صلح و ثبات در منطقه آغاز کردند.

رسانه های پاکستانی همچنین از زمین‌ لرزه ‌5.2 ریشتری در 137 کیلومتری شمال غربی در شهر کراچی پاکستان و در عمق 50 کیلومتری زمین تنها چهار روز پس از زمین لرزه قوی در ایالت سند بلوچستان خبر دادند.

معرفی فرمانده جدید نیروهای استراتژیک ارتش و جایگزین شدن ژنرال عبیدالله به جای ژنرال طارق ندیم گیلانی از دیگر خبرهای مهم پاکستان به شمار می رود.

این انتصاب که یک ماه پس از انتصاب فرمانده جدید ارتش، رئیس جدید ستاد کل و رئیس جدید ستاد مشترک ارتش پاکستان انجام می شود، در راستای تغییر و تحولات در ارتش به شمار می رود.

فرماندهی نیروهای استراتژیک ارتش پاکستان مسئول فرماندهی و اعزام همه نیروها و تجهیزات استراتژیک زمینی ارتش این کشور و همچنین تولید موشک‌ های هسته‌ ای جنگی و تاکتیکی کوتاه برد را برعهده دارد.

رسانه های پاکستانی همچنین از تشدید تدابیر امنیتی در شهرهای مختلف پاکستان همزمان با برگزاری مراسم اربعین حسینی در این کشور و استقرار 10 هزار نیروی ارتش در شهرهای کراچی و راولپندی و کویته و همچنین قطع  سرویس تلفن همراه در 22 شهر این کشور خبر دادند.

این اقدامات درحالیست که در جریان درگیری میان شیعیان و گروه‌های افراطی در مراسم عاشورای امسال در شهر راولپندی پاکستان دهها نفر کشته و حکومت نظامی در این شهر اعلام شده است.

کد N24995

وبگردی