آفتاب
استادی:

معتدل نباشیم ضرر می‌کنیم

معتدل نباشیم ضرر می‌کنیم

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، رعایت اعتدال را از ضروریات طلبگی عنوان کرد و گفت: اگر کسی معتدل نباشد و زیاده روی کند ضرر خواهد دید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، رعایت اعتدال را از ضروریات طلبگی عنوان کرد و گفت: اگر کسی معتدل نباشد و زیاده روی کند ضرر خواهد دید.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله استادی در جمع طلاب حوزه علمیه الغدیر شهرستان نراق با اشاره به رموز موفقیت طلاب اظهار کرد: یکی از اصولی که امروز طلاب باید به آن اهتمام داشته باشند جدیت در تحصیل است، در سابق وقتی یک طلبه در روستایی یا در مناطقی از شهرها به تبلیغ می‌رفت، با جمعیتی مواجه بود که از سواد کمی برخوردار بودند، اما امروز به خاطر پیشرفت‌ها و گسترش رسانه‌ها مردم هم سواد داشته، هم اطلاعات کافی در عرصه‌های مختلف، که این مهم نیازمند حضور یک طلبه باسواد در میان آنان است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: از سوی دیگر توسعه دانشگاه‌ها باعث افزایش دانشجویان در کشور شده و اگر در یک روستا هم طلبه‌ای به تبلیغ می‌رود، حداقل چند دانشجو پای منبر هست که باید با توجه به نیاز مخاطبان، طلاب خود را به علوم و اطلاعات روز مجهز کنند.

وی رعایت اعتدال را از ضروریات طلبگی عنوان کرد و گفت: اگر کسی معتدل نباشد و زیاده‌روی کند ضرر خواهد دید؛ البته اعتدال ابعاد مختلف دارد که از مسایل شرعی تا مسایل سیاسی را شامل می‌شود لذا طلاب باید از همان ابتدا در این زمینه خودسازی لازم را داشته باشند.

این استاد حوزه، با تاکید بر اعتدال در سیاست اظهار کرد: یکی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) درگیر کردن همه مردم با مباحث سیاسی است، روزگاری در این کشور مردم عادی از کار سیاسیون خبر نداشتند، اما امروز همه مردم در مناطق شهری یا روستایی اطلاعات سیاسی کافی از کشور دارند؛ طلاب هم لازم است که از اوضاع جهان و کشور آگاه باشند اما نباید سیاست زده شوند بلکه باید اعتدال را رعایت کنند.

دبیر شورای عالی حوزه با تاکید بر این‌که «امروز طلاب باید با سواد باشند» تصریح کرد: طلاب نباید به نمره متکی باشند بلکه بر کتاب و اصول مسلط بوده و خود را آماده پاسخ‌گویی به مسایل و شبهات کنند.

وی با تاکید بر اهتمام جدی طلاب به درس گفت: سواد با دعا کردن، ذکر و امام زاده درست نمی‌شود، سواد کوشش و تلاش می‌خواهد از بزرگان علمی خود مثل شهید مطهری درس و الگو بگیریم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، خلاصه‌نویسی را شرط دوم برای موفقیت طلاب عنوان کرد و گفت: خلاصه نویسی از اصول موفقیت است که طلاب باید به آن اهتمام جدی داشته باشند.

وی، احترام کامل به استاد را از دیگر رازهای موفقیت طلاب ذکر کرد و ادامه داد: همانطور که هر فردی به پدر خود احترام می‌گذارد باید به استاد خود هم همان طور احترام بگذارد، زیرا احترام به استاد، قطعا سرافراز ی طلاب را در پی دارد.

استادی، انتخاب هم مباحثه‌ای و اهتمام به نماز اول وقت را از دیگر رموز موفقیت طلاب خواند و گفت: اینکه کسی بگوید چون طلبه شدم دیگر کافی است صحیح نمی‌باشد، بلکه طلاب باید بدانند که لباس صرفا کفایت نمی‌کند و باید به نماز اهتمام ویژه داشته و الگوی مردم باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، وی مانوس بودن با رساله عملیه را از دیگر وظایف طلاب عنوان و بیان کرد: طلاب در طول دوران تحصیل با رساله‌های عملیه مانوس بوده و از احکام مختلف آگاه باشند تا بتوانند به راحتی پاسخ سوالات مردم را بدهند.

انتهای پیام

کد N24967

وبگردی