آفتاب

رادیو اسرائیل: آمریکا دغدغه‌های امنیتی تل‌آویو را برطرف کرده است

رادیو اسرائیل: آمریکا دغدغه‌های امنیتی تل‌آویو را برطرف کرده است

رادیو رژیم صهیونیستی مدعی شد که آمریکا با پذیرفتن تمام مطالبات اسرائیل در زمینه مسائل امنیتی دره اردن، اعلام کرده است که آمادگی دارد به اسرائیل در کنترل مرزهای مشترکش با اردن کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رادیوی اسرائیل مدعی شد که آمریکا با تمام مطالبات رژیم صهیونیستی در خصوص وضعیت امنیتی در منطقه "دره اردن" و نگرانی‌های تل‌آویو درباره امنیت خود موافقت کرده است.

بنا بر این گزارش: آمریکا اعلام آمادگی کرده تا از تسلط امنیتی کامل اسرائیل بر مرزهای مشترک این رژیم با اردن حمایت کند و با به کارگیری تجهیزات پیشرفته نظارتی، اوضاع در کرانه باختری را ‌تحت کنترل داشته باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: وزیر امور خارجه آمریکا در سفری که اخیرا به تل‌آویو داشته پیشنهاداتی را در خصوص ایجاد دیوار در امتداد دره اردن، به کارگیری پهپادهای شناسایی بر فراز کرانه باختری برای نظارت برامور این منطقه، ادامه فعالیت گشتی‌های نظامی اسرائیلی در مرز اردن برای چند سال پس از تحویل آن به فلسطینیان و در نهایت تشکیل گروه‌های گشتی مشترک میان اسرائیل و فلسطین در دره اردن برای تامین امنیت آن، ارائه داده است.

انتهای پیام

کد N24964

وبگردی