آفتاب

عضو جامعه اسلامی مهندسین:شنیده ام روحانی به اظهارات حجاریان اعتراض کرده است

عضو جامعه اسلامی مهندسین:شنیده ام روحانی به اظهارات حجاریان اعتراض کرده است

فارس نوشت:

عضو جامعه اسلامی مهندسین به دولت توصیه کرد حوادث سال‌های ۷۶ تا ۸۲ را که در بستر ساختارشکنی و افزایش توقعات همچون لوایح دوقلو صورت گرفت بازخوانی کند تا در بستر خواسته‌های افراطی اصلاح‌طلبان قرار نگیرد.

حمید رضا فولادگر عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین درباره اظهارات اخیر حجاریان مبنی بر لزوم انحلال مجلس توسط دولت اظهار داشت: دو برداشت سیاسی و حقوقی از صحبت‌های اخیر آقای حجاریان وجود دارد که می‌توان به صورت جداگانه به آنها پرداخت.

فولادگر بر همین اساس تصریح کرد: از شخصی مانند آقای حجاریان با آن سوابق سیاسی که از پیشتازان اصلاحات و صاحب دیدگاه‌‌‌های تند بوده است، طرح چنین بحث‌هایی انتظار می‌رود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تأکید بر اینکه خود دولت نیز به حرف‌های حجاریان درباره انحلال مجلس اعتقادی ندارد، افزود: بنده شنیده‌ام که آقای رئیس‌جمهور نیز به صحبت‌های حجاریان پاسخ داده و به نوعی نسبت به آن اعتراض کرده است.

وی با اشاره به بحث حقوقی طرح انحلال مجلس خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم از نظر حقوقی این امکان را بررسی کنیم باید گفت دولت از چنین اختیاری برخوردار نیست اما بالعکس آن وجود دارد و مجلس می‌تواند وزرای دولت را استیضاح کند حتی بر اساس رأی اعتماد به وزرا، دولت منبعث از پارلمان است.

این نماینده مجلس ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز اشاره داشتند می‌توان به بحث نظام پارلمانی و نظام ریاستی پرداخت که در حال حاضر این موضوع مطرح نیست.

فولادگر هدف اصلاح‌طلبان از طرح چنین موضوعی را برداشتن مجلس از مسیر خواسته‌های افراطی‌ اصلاح‌طلبان عنوان کرد و افزود: با توجه به درخواست‌های افراطی و تندروانه‌ای که اصلاح‌طلبان از دولت دارند، می‌دانند که با وجود نمایندگان مردم، نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

عضو جامعه اسلامی مهندسین همچنین ادامه داد:‌ آنها می‌خواهند با طرح چنین موضوعاتی خواسته‌های خود را به هر شکل ممکن پیگیری کنند.

وی بر همین اساس به افزایش توقعات اصلاح‌طلبان از دولت اشاره کرد و یادآور شد: کفه انتصابات دولت اعتدال، به سمت اصلاح‌طلبان سنگینی می‌کند لذا این جریان نه تنها از این موضوع بسیار راضی است بلکه می‌خواهد مجلس را نیز تابع دولت کند تا از این طریق خواسته‌های بعدی خود را مطرح سازد.

فولادگر به دولت توصیه کرد که حوادث سال‌های 76 تا 82 را که در بستر ساختارشکنی و افزایش توقعات همچون لوایح دوقلو صورت گرفت بازخوانی کند و بر همین اساس گفت: ما از دولت استدعا داریم بر اساس شعار اعتدالی که مطرح کرده است مراقبت کند تا در مسیری که نیروهای تندرو اصلاح طلب فراهم کرده‌اند، قرار نگیرد.

/27212

کد N24952

وبگردی