آفتاب
تحولات آسیا/

کشته شدن عضو ارشد گروه ابوسیاف در فیلیپین/ بازگشت 11 مدیر هندی از سودان جنوبی

کشته شدن عضو ارشد گروه ابوسیاف در فیلیپین/ بازگشت 11 مدیر هندی از سودان جنوبی

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: کشته شدن عضو ارشد گروه ابوسیاف در فیلیپین، بازداشت 37 نفر در داکا و بازگشت 11 مدیر هندی از سودان جنوبی از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

فیلیپین

رسانه از کشته شدن هاجان عضو ارشد گروه ابوسیاف وابسته به القاعده در جریان درگیری با پلیس در استان جنوبی سولو در جنوب فیلیپین خبر دادند.

پلیس فیلیپین اعلام کرد که فرد مظنون به نزدیک ترین بیمارستان محل حادثه برده شد و وی جان خود را به محض ورود به بیمارستان از دست داد.

خبر دیگر اینکه در پی کشته شدن یک شهردار و سه نفر از اعضای خانواده اش در فرودگاه مانیل دولت فیلیپین نیروهای پلیس بیشتری را با هدف برقراری امنیت در این فرودگاه بین المللی مستقر کرده است.

بنگلادش

نیروهای امنیتی بنگلادش نیز از بازداشت 37 نفر پس از حمله به یک اپراتور غیر قانونی تلفن اینترنتی در داکا خبر دادند که توسط شهروندان چینی و تایوانی هدایت می شد.

بر این اساس این اپراتور که در میان آنها هفت کارمند زن دیده می شود، تماس‌ های اینترنتی ارزان قیمت را بدون کسب مجوز از سوی کنترل کنندگان تلکام‌ های این کشور ارائه می‌ دادند.

هند

رسانه های هندی از بازگشت 11 نفر از مدیران هندی در حوزه های نفتی در سودان جنوبی با بالا گرفتن تنش ها در این کشور خبر دادند.

کره جنوبی

شینهوا گزارش داد که کره جنوبی در پی گسترش روابط دوجانبه به خصوص فرهنگی با چین در سال 2014 است.

ویتنام

"اونگ چو لو" نایب رئیس مجلس ویتنام، روسیه را مهمترین شریک خود خواند و گفت: مسکو مهمترین شریک سیاست خارجی هانوی است.

کد N24934

وبگردی