آفتاب

طرح اتهامات جدید علیه داماد بن لادن

طرح اتهامات جدید علیه داماد بن لادن

دادستان‌های آمریکایی با مرتبط دانستن داماد رهبر سابق القاعده به توطئه برای حمله انتحاری در سال 2001، اعلام کردند که وی با دو اتهام دیگر مواجه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، «سلیمان ابوغیث» 48 ساله که دادگاهش قرار است سوم فوریه سال 2014 میلادی در نیویورک برگزار شود، در ابتدای امر و پس از دستگیری در فوریه گذشته به یک مورد توطئه برای کشتن آمریکایی‌ها متهم شده بود اما در جریان دادخواست روز جمعه، اتهام مربوط به توطئه برای تامین تجهیزات و منابع برای تروریست‌ها به اتهامات وی افزوده شد.

سلیمان ابوغیث، سخنگوی سابق القاعده و داماد اسامه بن لادن، رهبر سابق این گروه شبه‌نظامی اگر چه توسط عاملان و جاسوس‌های آمریکایی در اردن دستگیر شده اما از زمان دستگیری با تیم وکلای خود دیدار و گفت‌وگو داشت.

در دادگاه روز دوشنبه، دادستان‌ها وی را به دست داشتن در توطئه‌ای برای انفجار انتحاری دسامبر 2001 در هواپیمای پاریس به میامی که سه ماه پس از حمله 11 سپتامبر همان سال رخ داد، متهم کرده‌اند.

ریچارد رید، عامل تامین‌کننده نیروی انسانی برای القاعده که یک انگلیسی است، به خاطر تلاش برای منفجر کردن این جت مسافربری با استفاده از یک بمب جاسازی شده در کفش‌هایش به حبس ابد محکوم شده است. دادستان‌های آمریکایی گفتند که ابوغیث تایید کرده که می‌دانسته قرار است یک انفجار انتحاری رخ دهد.

استنلی کوهن، وکیل این مرد خواستار یک تعویق 60 روزه در آغاز جلسه رسیدگی به اتهام موکلش شده تا بتواند در این مدت ادعاهای مطرح شده علیه وی را مورد بررسی قرار دهد.

وکیل مدافع ابوغیث پیشتر نقش وی را به عنوان سخنگوی القاعده که باعث می‌شود تا به صورت مستقیم با هرگونه توطئه برای کشتن آمریکایی‌ها دخیل باشد، رد کرده بود.

در دادخواست مطرح شده علیه این مرد همچنین وی به تحسین انفجار انتحاری آوریل 2002 یک کنیسه در تونس و توطئه‌چینی برای انجام جنایات تروریستی علیه آمریکا متهم شده است.

انتهای پیام

کد N24868

وبگردی