آفتاب
تحولات عراق/

34 کشته و زخمی در انفجارها / وزیر دفاع عراق از ترور نجات یافت

34 کشته و زخمی در انفجارها / وزیر دفاع عراق از ترور نجات یافت

منابع امنیتی عراقی از کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان و زائران در حملات تروریستی امروز و نجات وزیر دفاع این کشور از سوء قصد تروریستی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المدی پرس، یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان الانبار اعلام کرد: سه گلوله خمپاره به مزرعه ای که در آن نیروهای ارتش عراق حضور داشتند، اصابت کرد که هنوز از آمار دقیق کشته ها و زخمی شدگان اعلام نشده است.

برخی منابع عراقی در این استان اعلام کردند: بمب کارگذاشته شده در نزدیکی یک گشتی ارتش در منطقه روستای زوبع در شرق فلوجه سبب کشته شدن یک نفر و زخمی شدن سه نفر دیگر شد.

یک منبع وابسته به پلیس استان صلاح الدین از بازداشت شش مظنون تروریستی در شمال تکریت خبر داد.

منابع پلیس عراق در استان صلاح الدین اعلام کردند: انفجار بمب کنار جاده ای در مسیر یک گشتی پلیس در روستای ینکجه در طوز خورماتو در نود کیلومتری شرق تکریت چهار پلیس زخمی شدند.

یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان الانبار گفت: افراد مسلح ناشناس از حمله افراد مسلح به یک مرکز ایست بازرسی پلیس در جنوب فلوجه در 62 کیلومتری غرب بغداد و کشته شدن پلیس و زخمی شدن یک نفر دیگر خبر داد.

از سوی دیگر شبکه المیادین از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 17 نفر در اثر انفجار دو بمب در منطقه برطله و موصل  در استان نینوی خبر دادند.

المیادین همچنین به انهدام 9 خودرو متعلق به گروههای تروریستی در نزدیکی گذرگاه مرزی الولید با سوریه در غرب الانبار و کشته شدن دو نفر و زخمی شدن چهار نفر در دو حادثه جداگانه در نینوی اشاره کرد.

این شبکه به نقل از منابع عراقی از نجات سعدون الدلیمی وزیر دفاع عراق از سوءقصد تروریستی در مسیر بغداد-فلوجه خبر دادند.

کد N24865

وبگردی