آفتاب

رحمانیان:رسانه‌ها به صحت و سقم اخبار مربوط به مسئولان نظام پیش از انتشار توجه کنند

رحمانیان:رسانه‌ها به صحت و سقم اخبار مربوط به مسئولان نظام پیش از انتشار توجه کنند

مدیر مسئول روزنامه شرق تاکید کرد که رسانه‌های داخلی باید در انتشار اخبار به خصوص اخبار مرتبط با مسئولان عالی‌رتبه کشور تا آنجا که می‌توانند پیش از انتشار از صحت و سقم خبرهای مطرح شده اطلاع کسب کرده و سپس اقدام به بازنشر آن کنند.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با یادآوری این‌که برخی از رسانه‌های معتبر بین‌المللی وقتی می‌خواهند خبری را منتشر کنند، حتما باید سه منبع معتبر آن خبر را تایید کند ،گفت: رسانه‌های ما نیز باید حتما به صحت و سقم اخبار پیش از انتشار توجه کنند، از طرف دیگر برخی از اخبار را رسانه‌های معتبر بین‌المللی منتشر می‌کنند و نمی‌توان به همه رسانه‌های خبری بی‌اعتماد بود.

وی در مورد ادعاهای مطرح شده از سوی دو رسانه بین‌المللی در روز گذشته(دوشنبه) در ارتباط با انتشار یادداشتی از سوی رئیس جمهور در آن رسانه‌ها و بازنشر این یادداشت‌ها از سوی برخی از رسانه‌های داخلی،تصریح کرد : بهتر بود رسانه‌های داخلی پیش از بازنشر این اخبار از منابع معتبر مرتبط صحت و سقم این اخبار را جویا می‌شدند؛ گرچه همانطور که گفتم برخی مواقع این اخبار را رسانه‌های معتبر بین‌المللی منتشر می‌کنند که به طورکلی نسبت به آنها یک اعتماد نسبی وجود دارد، بنابراین نمی‌توان یک حکم کلی داد و گفت باید نسبت به همه رسانه‌های بی‌اعتماد بود.

رحمانیان همچنین با بیان این‌که از طرف دیگر این روال وجود داشته که برخی از مقامات عالی‌رتبه یادداشت‌هایی را در اختیار رسانه‌های خارجی جهت انتشار قرار دادند و این یک امر غیرمرسومی نیست، گفت: در این مواقع مناسب است که منابع مرتبط با خبر رسانه‌ها را از صحت و سقم این اخبار آگاه کنند و دائم رسانه‌ها را رصد کنند و جاهایی که لازم است توضیحات لازم را بدهند. به مانند اتفاق دیروز که دولت در مورد اخبار منتشر شده واکنش نشان داد و آنها را تکذیب کرد.

انتهای پیام

کد N24798

وبگردی