آفتاب
لاهوتی به مهر خبر داد:

درخواست فراکسیون محیط زیست؛ یک روز کاری مجلس به آلودگی هوا اختصاص یابد

درخواست فراکسیون محیط زیست؛ یک روز کاری مجلس به آلودگی هوا اختصاص یابد

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت که این فراکسیون از هیات رئیسه درخواست کرده است که یکروز از جلسه علنی مجلس با حضور کلیه مسئولان مربوطه به حل معضل آلودگی هوا اختصاص یابد.

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به مشکل آلودگی هوا گفت: متاسفانه هر کدام از دستگاه های مربوطه حرف خود را می زنند و می گویند این مساله در شرح وظایف ما نیست، یک محوریت درست برای حل این معضل وجود ندارد.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، سازمان حفاظت از محیط زیست، شهرداری و... در این بحث دخیل هستند، بنابراین باید برای آنکه محوریت واحد و مشترکی بین این دستگاه ها و وزارتخانه ها ایجاد شود، جلسه مشترکی برگزار کنیم.

این نماینده مجلس گفت: در طول یکسال دو هزار و 700 نفر در تهران و در کل کشور سالانه پنج هزار نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست خاطر نشان کرد: از هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درخواست کرده ایم که یک روز از جلسه علنی مجلس را به بررسی و تعیین راهکار برای حل این معضل اختصاص دهند.

وی ادامه داد: در این جلسه حضور وزرای نفت، صنعت، ورزش و نیز رئیس سازمان محیط زیست و شهرداری تهران الزامی است تا تصمیم گیری اساسی برای حل این معضل صورت گیرد.

لاهوتی خاطر نشان کرد: باید راهکاری اندیشیده شود تا جلوی تعطیلی های مداوم تهران و بیماری های ناشی از آن گرفته شود.

این نماینده مجلس گفت: درخواستمان را مطرح کرده ایم و منتظریم تا بعد از موافقت هیات رئیسه آن را مطرح کنیم.

کد N24704

وبگردی