آفتاب
حریت خبر داد :

ازسرگیری مذاکرات آنکارا-تل آویو برای عادی سازی روابط

ازسرگیری مذاکرات آنکارا-تل آویو برای عادی سازی روابط

وزارت خارجه ترکیه از سفر هیئتی از مقات رژیم صهیونیستی به این کشور به منظور مذاکره در مورد حادثه ماوی مرمره و عادی سازی روابط دو طرف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، گروهی از مقامات اسرائیلی ظرف روزهای گذشته با مقامات ترکیه در شهر استانبول دیدار و درباره پایان دادن به تنش های دو طرف در مورد حادثه ماوی مرمره و عادی سازی روابط گفتگو کردند.

در همین رابطه یکی از مقامات وزارت خارجه ترکیه گفت : همانطور که پیشتر اعلام کرده بودیم این مذاکرات متوقف نشده و ادامه دارد و دیدار اخیر ما نیز بخشی از این روند است.

ریاست هیئت صهیوینیستی در سفر به استانبول بر عهده "یوزی کوهن" مشاور امنیت داخلی این رژیم بوده و این هیئت با "فریدون سینیرلی اوغلو" معاون وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرده است.

ماوی مرمره

در همین رابطه روزنامه هاآرتض، از کاهش اختلافات تل آویو و آنکارا در خصوص ماجرای ماوی مرمره گزارش داده است.

بر اساس این گزارش، گفتگوهای تل آویو و آنکارا پس از معذرت خواهی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از "رجب طیب اردوغان" به سبب حادثه ماوی مرمره آغاز شد.

کماندوهای رژیم صهیونیستی در سال 2010 میلادی به کشتی ماوی مرمره که حامل کمک های انسان دوستانه به مردم غزه بود حمله کردند که در این حادثه 9 فعال صلح ترکیه ای کشته شدند.

پس از این حادثه روابط دو طرف تیره شد و ترکیه معذرت خواهی رسمی رژیم صهیونیستی و پرداخت غرامت از سوی تل آویو به خانواده های قربانیان را شرط بهبود روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

کد N24597

وبگردی