آفتاب

کشته شدن دو نظامی ناتو در افغانستان/ 15 عضو طالبان کشته و زخمی شدند

کشته شدن دو نظامی ناتو در افغانستان/ 15 عضو طالبان کشته و زخمی شدند

کشته شدن دو نظامی ناتو، کشته و زخمی شدن 15 عضو طالبان، بازداشت هشت شبه نظامی و خنثی کردن 65 بمب در قندهار از جمله خبرهای مرتبط با افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لس آنجلس تایمز، مقامات ناتو از کشته شدن دو نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در دو حادثه مختلف در جنوب و شرق افغانستان خبر دادند.

یک نظامی ناتو در تیراندازی طالبان در شرق افغانستان و نظامی دیگر در حمله اعضای این گروه در جنوب افغاستان جان خود را از دست داد که هنوز هویت نظامیان مشخص نشده و جزئیات بیشتر در این رابطه منتشر نشده است.

رسانه ها همچنین از کشته شدن 9 نظامی ناتو در عملیات ماه گذشته در مناطق مختلف افغانستان خبر داده و گزارش دادند که شش نفر از نظامیان آمریکایی بودند.

خبر دیگر اینکه وزارت کشور افغانستان امروز سه شنبه اعلام کرد که در عملیات های نظامی در 24 ساعت گذشته در بخشهای مختلف این کشور، هفت عضو طالبان کشته و هشت فرد دیگر زخمی شدند.

پلیس ملی، ارتش و سازمان جاسوسی افغانستان عملیات مشترک را علیه طالبان در ولایت های لغمان، قندهار، وردک و فراه انجام دادند که بر اساس آن 15 نفر کشته و زخمی شده و هشت فرد دیگر بازداشت شدند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای افغانی تسلیحات و مهمات طالبان را کشف و ضبط کردند، اما به تلفات نیروهای امنیتی اشاره نکردند.

نیروهای افغانی همچنین 24 بمب را در ولایت های لغمان، قندهار، اروزگان و وردک خنثی کردند، این درحالیست که سرکردگان طالبان هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

خبر دیگر اینکه وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که متخصصان ارتش 65 بمب را در ولایت قندهار در جنوب افغانستان خنثی کردند.

در بیانیه وزارت کشور افغانستان آمده است که چندین عضو طالبان در این عملیات کشته و زخمی شدند. از سوی دیگر عملیات پاکسازی علیه طالبان در ولایت غزنی در شرق افغانستان همچنان ادامه دارد.

کد N24596

وبگردی