آفتاب

14 کشته و 130 زخمی در انفجار مصر

14 کشته و 130 زخمی در انفجار مصر

ایسنا نوشت:

پلیس مصر اعلام کرد، در انفجاری که صبح امروز (سه‌شنبه) در اطراف یک مجتمع امنیتی در المنصورة رخ داد، 14 تن کشته و 130 تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی مصری گزارش داد، از میان 14 تنی که در این انفجار واقع در شمال قاهره کشته شدند، 9 تن از نیروهای پلیس بودند.

منابع امنیتی خاطرنشان کردند، چهار طبقه از این مجتمع امنیتی که مقرهای پلیس بوده است و همچنین دو طبقه از ساختمان تئاتر ملی فرو ریخت.

منابع همچنین احتمال دادند که علت این انفجار، انفجار بیش از یک خودروی بمب‌گذاری‌شده بوده است.

در شرایطی که هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این انفجار را نپذیرفته است، حازم الببلاوی، نخست‌وزیر مصر اعلام کرد که اخوان‌المسلمین یک گروه تروریستی است.

شریف شوق، مشاور رسانه‌ای حازم الببلاوی اظهار کرد که نخست‌وزیر مصر تاکید کرده است، "عملیات تروریستی ما را از اجرای نقشه راه باز نخواهد داشت".

به گفته منابع امنیتی و رسانه‌های دولتی مصر این انفجار در شهر المنصورة از استان دقهلیه، در شمال قاهره بسیار شدید بوده است و این احتمال وجود دارد که تلفات افزایش یابد. گزارش‌های تایید نشده حاکی از زخمی شدن رییس اطلاعات استان دقهلیه است.

به گفته مقام‌های امنیتی مصر انفجار ساعت یک بامداد امروز به وقت محلی رخ داده و بنا بر گزارش‌ها بر اثر این انفجار پنجره ساختمان‌های اطراف فرو ریخته و ارتعاش ناشی از آن تا ۲۰ کیلومتری محل حادثه حس شده است.

49261

کد N24175

وبگردی