آفتاب

"چشم طمع شوهرعمه کیم جونگ اون به صنعت معدن کره‌شمالی باعث اعدامش شد"

"چشم طمع شوهرعمه کیم جونگ اون به صنعت معدن کره‌شمالی باعث اعدامش شد"

رئیس‌ سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی به قانونگذاران گفت که شوهر عمه رهبر جوان کره‌شمالی به خاطر چشم طمعی که به صنعت معادن این کشور داشت، اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جانگ سونگ تائک، شوهرعمه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی 12 دسامبر سال جاری میلادی به اتهام توطئه برای کودتا و فساد اعدام شد. این اعدام که بزرگترین رویداد سیاسی از زمان به دست گرفتن قدرت توسط کیم جونگ اون محسوب می‌شود، گمانه‌زنی‌هایی را به وجود ‌آورد مبنی بر اینکه شوهرعمه وی در جنگ قدرت با ژنرال‌های تندروی ارتش کره شمالی، مغلوب شده بود.

اما "نام جائه جون" رئیس سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی گفت، تلاش‌های شوهرعمه رهبر کره‌شمالی برای دستیابی به کنترل بر منابع معدنی و طبیعی این کشور بود و همین امر هم باعث شد تا اعدام شود.

این مقام مسئول دولت سئول در دیدار با اعضای کمیته اطلاعات پارلمان در مورد اوضاع در کره‌شمالی همچنین گفت که کیم جونگ اون برای قبضه کردن قدرت هیچ مشکلی ندارد اما ممکن است در ماه‌های ژانویه و مارس سال آتی میلادی برای تضمین اتحاد داخلی علیه کره جنوبی دست به اقدامات تحریک‌آمیز مسلحانه بزند.

جونگ چونگ رائه، یکی از اعضای کمیته اطلاعات پارلمان کره‌جنوبی به نقل از آنچه که رئیس سرویس اطلاعات ملی این کشور در جلسه‌ای غیرعلنی مطرح کرد، گفت: شوهرعمه کیم جونگ اون بیش از حد در اقتصاد و بازار کار کره شمالی که با صنعت معدن این کشور در ارتباط است، مداخله می‌کرد و این امر باعث شکایات بسیاری از سوی سایر هیات‌ها و وزارتخانه‌های این کشور شده بود.

شوهرعمه رهبر جوان کره شمالی برای چندین سال صادرات منابع معدنی این کشور را به ویژه به چین بر عهده داشت.

رئیس سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی افزود: پیونگ یانگ تلاش می‌کند تا تمامی موارد مربوط و مورد ارتباط با شوهرعمه رهبر جوان کره‌شمالی را بزداید و از میان بردارد و یکی از این راه‌ها، احضار خویشاوندان و افراد مرتبط با این مرد است که در خارج از کره شمالی ساکن هستند.

انتهای پیام

کد N24138

وبگردی