آفتاب

یک فعال دانشجویی: قوانین مربوط به اقلیت‌ها کافی است/دولت در این حوزه عزم جدی دارد

یک فعال دانشجویی: قوانین مربوط به اقلیت‌ها کافی است/دولت در این حوزه عزم جدی دارد

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: قوانین مربوط به اقلیت‌ها کافی است اما ایراد کار، در روند اجرایی شدن قانون‌هاست.

مهدی نجفی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در حالی که قانون اساسی کشور از اقلیت‌های مذهبی و دینی به خوبی حمایت می‌کند، اقلیت‌ها گاه در گرفتن حق خود به مشکل برمی‌خورند؛ چراکه برخی از این قوانین به خوبی اجرا نمی‌شود.

وی برخی نگاه‌های نادرست و گاه امنیتی را موجب بروز مشکلاتی در این زمینه عنوان کرد و در ادامه با اشاره به تاکیدات رییس‌جمهور در رابطه با اقلیت‌ها تصریح کرد: بعد از رأی بالای این اقشار به آقای روحانی و تعیین مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها، مهمترین کاری که دولت می‌تواند انجام دهد، عملی کردن قول‌هایی است که داده است. اگر دولت قانون اساسی را بطور کامل اجرا کند، تا حدودی مشکلات این قشر رفع می‌شود.

این فعال دانشجویی با تاکید بر لزوم ایجاد فضای همدلی میان پیروان ادیان توحیدی در جامعه از سوی دولت، گفت: دولت با رعایت عدالت و اعتدال می‌تواند تأثیر بسزایی در تحکیم روابط ادیان توحیدی ساکن در کشور داشته باشد.

نجفی‌خواه همچنین با اشاره به کارکرد دولت در این حوزه اظهار کرد: عزم جدی در دولت برای حل و فصل مشکلات این حوزه وجود دارد. یکی از کارهای مهمی که آقای روحانی نسبت به اقلیت‌ها انجام داد، همراه کردن یکی از نمایندگان آنها در سفر نیویورک بود که امیدواریم این روند تعاملی بیشتر شود و اقلیت‌ها بتوانند در یک فضای مسالمت‌آمیز زندگی اجتماعی بهتری داشته باشند.

انتهای پیام

کد N23943

وبگردی