آفتاب

تعطیلی مدارس ابتدایی تهران وشهرری به دلیل آلودگی هوا/چهارشنبه، زوج وفرد سراسری/ چرا ناگهان تعطیل شد؟

تعطیلی مدارس ابتدایی تهران وشهرری به دلیل آلودگی هوا/چهارشنبه، زوج وفرد سراسری/ چرا ناگهان تعطیل شد؟

آلودگی هوا بالاخره کار خودش را کرد؛ مدارس ابتدایی تهران و شهر ری تعطیل شد. زوج و فرد سراسری هم در راه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ درحالی که ظهر امروز اعلام شد محدودیت های ترافیکی و تعطیلی روز چهارشنبه در اعمال می شود، اما جلسه شبانگاهی کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، تصمیم گرفت مهدهای کودک؛ پیش دبستانی و دبستان های شهر تهران، سه شنبه 3 دیماه 92 تعطیل باشد. 

این نخستین تعطیلی به دلیل آلودگی هواست که در زمستان 92 اجرا می شود. زمستان امسال با آلودگی شروع شده است. 

محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل محیط زیست استان تهران درباره مصوبات جلسه امشب به فارس گفت: فروش آرم طرح ترافیک روزانه فردا و پس‌فردا انجام نمی‌شود، فردا(سه‌شنبه) مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی شهر تهران و شهرری تعطیل است.

حیدزاده گفت: طرح زوج و فرد خودروها از در منازل نیز طی روز چهارشنبه اجرا می شود البته توصیه می شود شهروندان تهرانی فردا (سه شنبه) به منظور تردد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

او همچنین درباره تعطیل بودن مدارس در روز چهارشنبه به بخش خبری ساعت 22 شبکه خبر گفت: عصر سه شنبه جلسه کمیته اضطرار تشکیل می شود و درباره تعطیلی در روز چهارشنبه و محدودیت های دیگر، تصمیم گیری می کند.

پیش از این فعالیت واحدهای تولیدی، شن، ماسه، بتن و آسفالت تا اطلاع ثانوی ممنوع شده بود. همچنین مطابق اعلام  اورژانس تهران، تیم های سیار اورژانس و هلال احمر در میادین پر تردد تهران فردا استقرار می یابند.

 

چرا ناگهان تعطیل شد؟

ظهر امروز حیدرزاده اعلام کرده بود برای روز سه شنبه هیچ محدودیت و تعطیلی درنظر گرفته تمی شود (اینجا) او درباره تصمیم شبانه کمیته اضطرار آلودگی هوا به خبرآنلاین گفت: بعد از ظهر هوا بسیار بد شد. شاخص کیفیت هوای شهرری به 400 رسید؛ 2 برابر وضعیت اضطرار که 200 است. عدد آلودگی در تهران هم حدود 180 شد. 

مدیرکل محیط زیست استان تهران درباره دلیل تشدید آلودگی با وجود تعطیلی تهران هم گفت: مشکل اصلی آلودگی هوای تهران در این روزها، منابع تولید کننده نیست، مشکل جوی است؛ اینورژن بر تهران حاکم است و این شرایط وارونگی دما و سکون هوا تا روز جمعه قطعا ادامه دارد. ما فقط تلاش کردیم کاری کنیم تا شرایط بدتر نشود.

4747

کد N23839

وبگردی