آفتاب
با حضور کاروان عزاداران امام حسین (ع)؛

مراسم عزاداری اربعین حسینی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد

مراسم عزاداری اربعین حسینی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد

با حضور کاروان عزادارانی که حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی و امامزادگان هم‌جوار (ع) را پیاده طی کردند مراسم عزاداری اربعین حسینی (ع) در این حرم اهل بیت (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مراسم که از حدود ساعت 10 امروز آغاز شده بود با حضور کاروان عزاداران پیاده حضرت امام حسین (ع) جلوه دیگری یافت و با اقامه نماز ظهر و عصر و نیز قرائت زیارت امام حسین (ع) در اربعین شهادت آن حضرت ادامه یافت.

در ادامه بسیاری از هیات‌های مذهبی با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و امامزادگان هم‌جوار (ع) به عزاداری اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای‌شان در صحرای کربلا و غم اسرای کربلا پرداختند.

بنابراین گزارش با وجود آن که گستردگی این حرم می‌توانست هر چه بهتر میزبان این عزاداران باشد ولی به دلیل آن چه که می‌توان از آن ناهماهنگی‌های موجود در برنامه‌ریزی و نبود هماهنگی در شکل هماهنگی عزاداران نام برد، تردد عزاداران و انجام مناسک دینی در این حرم اهل بیت (ع) آن گونه که باید به شکلی مناسب مشاهده نمی‌شد.

از آن جمله می‌توان به خالی بودن نیمی از گنجایش مصلای شهر ری واقع در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اشاره کرد که با این وجود بخشی از صحن مصلا مفروش شده بود و آن هم از سوی زائران حاضر در این حرم به صورت پراکنده استفاده می‌شد.

انتهای پیام

کد N23750

وبگردی