آفتاب
رژیم صهیونیستی تسلیم شد؛

آزادی سامر العیساوی پس از 9 ماه اعتصاب غذا

آزادی سامر العیساوی پس از 9 ماه اعتصاب غذا

اعتصاب غذای 9 ماهه سامر العیساوی یکی از اسرای فلسطینی، سبب شد تا رژیم صهیونیستی در نهایت با آزادی وی موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رژیم صهیونیستی امروز سامر العیساوی اسیر فلسطینی را که حدود 9 ماه متوالی اعتصاب غذا کرده بود، آزاد خواهد کرد. وی سال 2011 در پی قرارداد تبادل اسرا میان رژیم اسرائیل و جنبش حماس آزاد شده بود که پس از آزادی مجددا توسط صهیونیست ها به اسارت گرفته شد.

رژیم صهیونیستی با این ادعا که سامر العیساوی به بندهای قرارداد آزادی پایبند نبوده است و باید حکم باقی مانده را که 20 سال زندان بود، بگذراند وی را بازداشت کردند. سامر العیساوی هفتم جولای 2012 پس از بازداشت در اعتراض به این اقدام اعتصاب غذای خود را در آگوست 2012 آغاز کرد و به مدت 9 ماه تا 23 آوریل 2013 آن را ادامه داد تا در نهایت رژیم صهیونیستی با آزادی وی موافقت کرد.

از جمله شروط آزادی سامر العیساوی طبق قرارداد تبادل اسرا این بود که از شرق بیت المقدس محل سکونت خود خارج نشود. در حال حاضر مراسم استقبال از آزادی سامر العیساوی در قدس شرقی بر پا است و تصاویر وی در خیابان ها منتشر شده است.

در همین حال المیادین گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی به منزل سامر العیساوی یورش برده اند و مانع انجام مراسم استقبال از وی شده اند. عیساوی هم اکنون ساعاتی پیش از آزادی به زندان اسرائیلی "شطه" در نزدیکی بیسان منتقل شده است.

کد N23678

وبگردی