آفتاب

هند اقدام آمریکا را تلافی می کند

هند اقدام آمریکا را تلافی می کند

فارس نوشت:

هند به منظور تلافی اقدام واشنگتن در بازداشت دیپلمات ارشد هندی قصد دارد کارت‌های شناسایی جدیدی برای دیپلمات‌های آمریکایی چاپ کند و دامنه فعالیت‌های آنها را با دامنه فعالیت‌ دیپلما‌ت‌های‌ هندی در واشنگتن یکسان سازد.
به گزارش  شبکه تلویزیونی «ان‌دی تی‌وی»، به دنبال بازداشت «دویانی خبراگاد»، دیپلمات ارشد هند در واشنگتن، ضرب‌الاجل کارکنان کنسولگری و دیپلمات‌های آمریکایی برای تحویل دادن کارت‌های شناسایی‌شان امروز (دوشنبه) به پایان رسید.

منابع ارشد در دولت هند گفتند، این موضع سخت (علیه دیپلمات‌های آمریکایی) اتخاذ شده تا قاطعیت هند را نشان دهد و کارت‌های شناسایی جدید بر مبنای اقدامات متقابل خواهد بود به این معنا که مقامات آمریکایی تنها می‌توانند کارهایی را انجام دهند که همتایان هندی آنها می‌توانند در آمریکا انجام دهند.

بر اساس این گزارش، دویانی خبراگاد، دیپلمات ارشد هندی 12 دسامبر به اتهام پرداخت حقوق کم به خدمتکار خود که وی نیز یک تبعه هندی است و همچنین دروغگویی درباره فرم درخواست روادید خدمتکارش، دستگیر شده است.

این شبکه تلویزیونی در ادامه گزارش داد: همزمان با تلاش آمریکا و هند برای حل این بن‌بست، گزارش عملکرد آمریکا زیر ذره‌بین قرار گرفت. به عنوان مثال، در آگوست سال جاری، یک دیپلمات آمریکایی در کنیا وارد مینی‌بوس شد و پدر سه فرزند را به قتل رساند. مقامات سفارت آمریکا در نایروبی به سرعت او را از این کشور خارج کردند. همسر این مقتول هنوز منتظر اجرای عدالت است.

سال 2011 نیز ریموند داویس، مامور سازمان سیا دو پاکستانی را در لاهور به قتل رساند. آمریکا به سرعت دخالت کرد و مدعی مصونیت دیپلماتیک او شد. پاکستان به منظور کاهش اثر منفی این مسئله بر روابط پاکستان-آمریکا با آزادی داویس موافقت کرد.

26149

کد N23672

وبگردی