آفتاب
عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی:

لایحه بودجه 93 مشکلی از بخش کشاورزی حل نمی‌کند

لایحه بودجه 93 مشکلی از بخش کشاورزی حل نمی‌کند

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، بودجه بخش کشاورزی در سال 93 را ناکافی دانست و گفت: با این بودجه مشکلی از بخش کشاورزی حل نمی‌شود.

هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، توضیح داد: چیزی که ما نگران آن هستیم کمبود بودجه بخش کشاورزی است، در بودجه امسال بودجه آب و بخش عمرانی کم شده و به همین دلیل گرفتاری‌های بخش کشاورزی کمافی‌السابق باقی مانده است.

وی ادامه داد: این بودجه مشکلی را از ما حل نمی‌کند، با این وضعیت اوضاع بخش کشاورزی قطعا بهتر نخواهد شد.

این عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به بودجه 7 هزار میلیارد تومانی برای خرید تضمینی گندم، گفت: این 7 هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی 7 میلیون تن گندم پیش‌بینی شده در صورتی که نیاز ما تأمین بودجه برای خرید 11 میلیون تن گندم است که با این شرایط باز هم کسری خواهیم داشت.

نماینده مردم سراوان در مجلس اضافه کرد: این بودجه در بخش کشاورزی توفیق خاصی ندارد مگر اینکه مبالغی از مبالغ بلوکه شده در بودجه به بخش کشاورزی اضافه شود وگرنه این بودجه مشکلی را حل نخواهد کرد و مشکلات مثل گذشته روی هم تلنبار خواهد شد.

میرمرادزهی پیشنهاد داد که به منظور استفاده صحیح از بودجه، بخش‌های مختلف کارشناسی شده و بر حسب اهمیت به آنها اختصاص بودجه داده شود.

وی با اشاره به وضعیت استان سیستان و بلوچستان توضیح داد مثلا در استان ما ظرفیت‌ها فراوانی فراهم است اما به دلیل بروکراسی اداری از آنها استفاده نمی‌شود وگرنه اگر دولت شرایط را برای تجارت فراهم می‌کرد خود مردم درآمدزا بودند و کمبود و کسری‌شان را جبران می‌کردند.

این نماینده مجلس گفت: ما به بخش کشاورزی که محور توسعه و استقلال است بها نمی‌دهیم؛ شعار می‌دهیم اما موقع عمل در لایحه بودجه این موارد اولویت‌های چندمی هستند که به آنها توجه می‌شود.

انتهای پیام

کد N23575

وبگردی