آفتاب

نارضایتی آمریکا از تحریم انتخابات آتی بنگلادش توسط مخالفان

نارضایتی آمریکا از تحریم انتخابات آتی بنگلادش توسط مخالفان

دولت آمریکا با ابراز ناامیدی از تحریم انتخابات پارلمانی بنگلادش توسط اپوزیسیون این کشور اعلام کرد، تا زمانی که اوضاع و شرایط مساعد نشود، ناظرانی را برای این انتخاب اعزام نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، انتخابات سراسری بنگلادش قرار است پنجم ژانویه 2014 میلادی در بنگلادش برگزار شود اما دولت هزاران سرباز را برای جلوگیری از وقوع خشونت‌های مرگبار پیش از این رای گیری مستقر کرده؛ اقدامی که باعث شده تا اپوزیسیون و یک حزب اصلی این کشور به دنبال تحریم این انتخابات باشند.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: دولت واشنگتن معتقد است که بنگلادش باید فرصتی را برای ابراز و نشان دادن تعهداتش به منظور دستیابی به دموکراسی داشته باشد و این امر به وسیله برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه و با حضور مردم امکان پذیر است.

وی افزود: واشنگتن از این اقدام اپوزیسیون بنگلادش در تحریم انتخابات ناامید است اگرچه هنوز احزاب اصلی سیاسی این کشور به اجماع نظر درباره دستیابی به یک روند متعادل انتخاباتی نرسیده‌اند.

جنیفر ساکی گفت: اگر اپوزیسیون این انتخابات را تحریم کند، آمریکا ناظرانی را به این کشور نمی‌فرستد ما در صورتی این کار را انجام می‌دهیم که شرایطی سازنده در بنگلادش حاکم شود. آمریکا از تمامی احزاب سیاسی و مردم بنگلادش می‌خواهد تا به صورت مسالمت‌آمیز در این روند سیاسی حاضر شوند و شرکت کنند. خشونت غیرقابل قبول است چرا که باعث مخدوش شدن روند دموکراتیک می‌شود.

از نوامبر 2013 میلادی در پی خشونت‌های مرتبط با برگزاری انتخابات بیش از 100 تن در بنگلادش جان باختند.

انتهای پیام

کد N23471

وبگردی