آفتاب
کوثری در گفت‌وگو با ایسنا:

اگر دولت فراجناحی عمل نکند، شکافش با اصولگرایان بیشتر می‌شود

اگر دولت فراجناحی عمل نکند، شکافش با اصولگرایان بیشتر می‌شود

یک عضو فراکسیون شورای مرکزی اصولگرایان مجلس با اعتقاد اینکه بین اصولگرایان و دولت تدبیر و امید شکاف وجود دارد، دلیل بروز چنین شکافی را عملکرد دولت خارج از دایره فراجناحی بودن دانست.

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار داشت: آقای روحانی قبل از پیروزی در انتخابات در شعارهایش عملکرد فراجناحی را مطرح می‌کرد ولی بعد از ریاست جمهوری در این راستا حرکت نکرد.

وی یادآور شد: اصولگرایان تمایل بسیاری برای کمک به دولت داشتند اما در عمل دیدند که دولت روحانی در مناصب دولتی افراد را از رده‌های اول تا چندم به بهانه اصولگرا بودن جابجا کرده است، رویکردی که هزینه‌هایی برای دولت به دنبال داشته است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: اصولگرایان باز هم در این شرایط در جهت تعامل با دولت حرکت کردند اما باز هم در عمل و در انتصابات دولتی به خصوص در آموزش عالی اقدامات به گونه‌ای دیگر رقم خورد، البته نباید فراموش کرد که تمامی انتقادات در چارچوب قانون و نه عناد بوده است.

کوثری با بیان اینکه دولت برای تعامل با اصولگرایان نباید انتظار تعامل یک‌طرفه را داشته باشد، توضیح داد: نمایندگان در قالب اصولگرایی نسبت به انتصابات دولت، انتقاداتی را مطرح می‌کنند که باید به آن توجه شود نه اینکه دولت تنها بخواهد تعامل با مجلس و نمایندگان را یک‌طرفه دنبال کرده و خود در این راه گامی بر ندارد.

وی با بیان اینکه بین فاصله‌ای در ارتباط اصولگرایان و دولت فاصله به وجود آمده است، گفت: اگر دولت آقای روحانی به وعده‌هایش مبنی بر عملکرد فراجناحی نکند قطعا این شکاف و فاصله بیشتر خواهد شد که پر کردن این شکاف منوط به عمل به شعار فراجناحی بودن است.

به گفته کوثری، عملکرد فراجناحی به معنای انتخاب افراد شایسته در مناصب دولتی است نه اینکه افراد به بهانه اصولگرا بودن کنار گذاشته شوند.

انتهای پیام

کد N23441

وبگردی