آفتاب
نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا:

اگر در جهان اعتدال دنبال نشود، خشونت و افراطی‌گری شکل می‌گیرد

اگر در جهان اعتدال دنبال نشود، خشونت و افراطی‌گری شکل می‌گیرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ رییس‌جمهور بر اساس نگاه اعتدالی که دارد معتقد است در عرصه بین‌المللی هم باید از افراط و تفریط پرهیز کنیم و سیاست اعتدالی را دنبال کنیم.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به ارزیابی خود از پیشنهاد رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراطی‌گرایی گفت:‌ امروزه تمام قاره‌ها و کشورها در معرض تهدید خشونت هستند و معمولا افراطی‌گری هم پتانسیل این خشونت‌ها است و هر کشور و قاره‌ای اعم از اروپا،‌آمریکا و یا حتی کشورهای اسلامی به شکلی در معرض خشونت قرار دارند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه امروزه خشونت تهدید همه کشورها محسوب می‌شود، گفت: این خشونت بر اساس نوعی افراط و افراطی‌گری شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور بر اساس نگاه اعتدالی که نسبت به سیاست‌های داخلی دارد معتقد است در عرصه بین‌المللی هم باید از افراط و تفریط پرهیز کرده و سیاست اعتدالی را دنبال کنیم.

نقوی حسینی تاکید کرد: اگر اعتدال دنبال نشود، خشونت و افراطی‌گری شکل خواهد گرفت.

وی به جایگاه ایران به عرصه سیاست خارجی نیز اشاره کرد و افزود: اینکه کشوری در مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهادی ارائه کند و آن پیشنهاد در جلسه عمومی مجمع مورد بررسی قرار گرفته و رای آورد موفقیت آن کشور را نشان می‌دهد که کشور مطرح کننده پیشنهاد، در عرصه بین المللی اشراف دارد لذا چنین پیشنهادی از سوی کشور ما جایگاه ما را در عرصه بین‌المللی افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

کد N23436

وبگردی