آفتاب

مرگ‌ومیر بیش از 200 شهروند به دلیل آلودگی هوای پایتخت

مرگ‌ومیر بیش از 200 شهروند به دلیل آلودگی هوای پایتخت

منتخب مردم تهران در شورای اسلامی شهرگفت: رسیدگی معضل آلودگی هوا همواره یکی از اولویت‌های کاری در شورا بوده، چرا که آمارها نشان می‌دهد تعداد 227 شهروند تهرانی جانشان را به این دلیل از دست داده‌اند.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، رحمت ا...حافظی در نشست هم اندیشی با دبیران شورایاری های محلات منطقه ضمن بیان مطلب فوق افزود: بستری شدن تعداد 2500 نفر از شهروندان تهرانی درمراکز درمانی نیز از دیگر معضلات ناشی از آلودگی هوا و تخریب محیط زیست بوده که می بایست بخش حاکمیتی کشور یعنی قوای سه گانه (مجریه ، مقننه و قضائیه ) وارد عمل شده تا برای رفع این دغدغه ، تدبیری اساسی اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهرتهران دربخش دیگری از سخنان خود، از شورایاران به عنوان چشم و گوش اعضای شورای شهر نام برد و اظهار داشت: برای رفع آلودگی‌های زیست محیطی و حفاظت از آن، تنها یک سازمان نمی‌تواند تمام بار مسئولیت‌ها را بدوش کشیده و شما با بیان دیدگاه های خویش، می‌توانید نقش بسزائی را ایفا نمائید.

همچنین دبیران شورایاریهای محلات منطقه 18نیز در این نشست به بیان دغدغه های زیست محیطی و سلامت محور شهروندان ازنگاه خویش همانند ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و آلاینده در محلات ، نظارت مستمر بر امر رفت و روب و جمع‌آوری زباله‌ها، افزایش خدمات رایگان مراکز خانه سلامت به شهروندان و... پرداختند.

انتهای پیام

کد N23363

وبگردی