آفتاب
با هدف مقابله با نفوذ روسیه؛

انگلیس خلاء سیاسی حضور آمریکا در منطقه را پر می کند

انگلیس خلاء سیاسی حضور آمریکا در منطقه را پر می کند

دولت انگلیس قصد دارد با احیای حضور نظامی 40 سال پیش خود در منطقه، خلاء بی اعتمادی بین اعراب و آمریکا را پر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سایت WND با درج مطلبی از تلاش انگلیس برای پر کردن خلاء سیاسی خاورمیانه که در پی بی اعتمادی کشورهای منطقه به آمریکا به وجود آمده است خبر داد.

نویسنده علت این اقدام انگلیس را مقابله با خطر گسترش نفوذ روسیه در منطقه در نبود آمریکا معرفی کرده است.

در این مقاله با اشاره به حمایت نکردن دولت آمریکا از محمد مرسی در جریان برکناری وی توسط نظامیان مصر و همچنین قطع کمک های مالی آمریکا به ارتش مصر که موجب گرایش مصر به سمت روسیه و خرید تسلیحاتی عظیم از این کشور با حمایت های مالی عربستان شده است و همچنین با اشاره به نارضایتی عربستان از عملکرد آمریکا در قبال سوریه و ایجاد شکاف بین آمریکا و عربستان از قول "کان کوگلین" تحلیلگر مسائل خاورمیانه آمده است: نکته ای که به مثابه زنگ خطر است این است که اختلاف سران عرب و آمریکا از دید روس ها دور نمانده است و آنها در تلاش هستند تا وارد کشورهایی شوند که سال ها متحدان قوی آمریکا در منطقه بوده اند.

کوگلین در ادامه می نویسد: انگلیسی ها درباره احتمال تمایل کشورهای منطقه به سوی روسیه بسیار حساس هستند و آن را زیر نظر دارند و به همین دلیل است که وزیر خارجه انگلیس درباره تمایل این کشور برای احیای روابط نظامی قوی کشورش با کشورهای عرب منطقه مثل 40 سال قبل ابراز تمایل زیادی کرده است.

ویلیام هیگ تمایل انگلیس در این خصوص را در جریان کنفرانسی در منامه پایتخت بحرین که توسط مرکز مطالعات استراتژیک انگلیس ترتیب داده شده بود اعلام کرد.

بنا بر این نوشته ، در کنفرانس مذکور چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا هم حضور داشت که سعی کرد به متحدان منطقه ای خود درباره منافع آمریکا در منطقه اطمینان دهد که با اشتیاق رهبران عرب روبرو نشد.

به نوشته این رسانه انگلیسی ها، در حال حاضر در تلاشند تا به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس تسلیحاتی به ارزش 25 میلیارد دلار بفروشند و همچنین نیروهای خود را به این منطقه بازگردانند.

کوگلین در پایان می گوید: اگر آمریکا قصد ندارد مراقب دوستان خود در منطقه باشد، انگلیس این کار را انجام خواهد داد.

 

 

 

کد N23031

وبگردی