آفتاب

آیت‌الله علوی‌گرگانی: کوچکترین تعرض دشمن را پاسخ می‌دهیم

آیت‌الله علوی‌گرگانی: کوچکترین تعرض دشمن را پاسخ می‌دهیم

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: جمهوری اسلامی ایران با دفاع از اسلام و کشور، هیچ تهدیدی برای دیگران نیست و نخواهد بود؛ البته کوچک‌ترین تعرض دشمن به خاک کشور را هم تحمل نمی‌کند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: جمهوری اسلامی ایران با دفاع از اسلام و کشور، هیچ تهدیدی برای دیگران نیست و نخواهد بود؛ البته کوچک‌ترین تعرض دشمن به خاک کشور را هم تحمل نمی‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار امام جمعه، ائمه جماعات، مسئولین و معتمدین شهرستان نائین با اشاره به آیه "یرِیدُونَ أَنْ یطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَنْ یتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ(التوبة/32)"، اظهار کرد: باید همیشه آماده مبارزه و محاربه با دشمنان باشیم و بدانیم که دشمن در هیچ زمانی دست بردار نیست.

وی با بیان این‌که «خدای متعال در برخی آیات با زبان گلایه با بندگان سخن می‌گوید» افزود: پیامبر اسلام(ص) انواع آزار و اذیت‌های مردم مشرک را تحمل کردند، ولی دست از رسالت الهی خود نکشیدند و بعد از آن نیز اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همواره با دشمنان مواجه بوده‌ا‌ند.

این مرجع تقلید یادآور شد: پیامبر اسلام(ص) مردم را به خداوند و توحید دعوت می‌کردند، ولی مردم ناسپاس، پاسخ حضرت را با سنگ و خاکستر می‌دادند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، افزود: اربعین نمونه روشنی از جنایت امتی است که اجر رسالت پیامبر(ص) را با بریدن سرهای فرزندانش دادند و همان کسانی بودند که آروزی شفاعت پیامبر(ص) را نیز می‌کردند، ولی شفاعت نبی مکرم اسلام(ص) هرگز شامل آنها نخواهد شد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی یادآور شد: جنایتکارانی که در کربلا بودند و امام حسین(ع) را به شهادت رساندند، به کار پلید خود افتخار کردند و آن را به یک‌دیگر تبریک گفته، انتقام بدر نامیدند.

وی در ادامه با اشاره به تحرکات دشمنان علیه جمهوری اسلامی، اظهار کرد: مردان حق هیچ‌گاه آغازگر جنگ نیستند، امروز هم دشمنان با تلاش‌های گوناگون می‌خواهند نظام جمهوری اسلامی را وارد جنگ در منطقه کنند، همچنان که در هشت سال دفاع مقدس همین رویه را می‌خواستند، ولی نظام اسلامی با دفاع از خاک و اسلام کوچک‌ترین تعرضی به دیگران ندارد و نخواهد داشت؛ البته نظام جمهوری اسلامی کوچکترین تعرض دشمن به خاک کشور را نیز تحمل نمی‌کند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «دشمنان با همسویی وهابیت جنایتکار، دست به کشتار شیعیان می‌زنند» بیان کرد: امروز هم دشمنان مسئله ایجاد اختلاف مذهبی بین مسلمین را دنبال می‌کنند لذا وظیفه اصلی همه ما این است که مردم را با توطئه‌های آنان و وهابییت آشنا کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان این‌که «بی بصیرتی مردم موجب خانه نشینی 25ساله حضرت امیرالمومنین (ع)شد» اظهار کرد: مردم به علت بی بصیرتی، نسبت به معاویه دلسوزتر بودند و همین کوتاهی در حق امیرالمومنین(ع)، موجب خانه نشینی 25 ساله ایشان شد.

وی با اشاره به این‌که «شیعه همیشه مظلوم بوده است» تصریح کرد: هیچ‌گاه نباید از حق خواهی خود کوتاه بیاییم.

انتهای پیام

کد N23022

وبگردی