آفتاب

آمریکا، انگلیس و لیبی خواستار مجازات عاملان انفجار لاکربی شدند

آمریکا، انگلیس و لیبی خواستار مجازات عاملان انفجار لاکربی شدند

همزمان با بیست و پنجمین سالروز انفجار هواپیمای مسافربری پان امریکن بر فراز لاکربی که جان 270 تن را گرفت، انگلیس، آمریکا و لیبی در بیانیه‌ای مشترک خواستار مجازات عاملان این بمب‌گذاری شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هواپیمای پرواز 103 پان امریکن در 21 دسامبر سال 1988 میلادی بر فراز شهر لاکربی در اسکاتلند منفجر شد و طی ‌آن 259 مسافر و 11 تن از افراد ساکن در محل حادثه جان باختند. دولت‌های انگلیس، آمریکا و لیبی عمیق‌ترین تاسف خود را به بازماندگان این قربانیان اعلام کردند.

لاکربی نام مسیر هوایی از لندن به نیویورک نیز هست است. تمامی 259 مسافر هواپیما که اکثر آنها ‌آمریکایی‌ بودند به خانه باز می‌گشتند که انفجار رخ داد.

این سه دولت در بیانیه‌ای مشترکی اعلام کردند: ما می‌خواهیم تمامی عاملان این بمب‌گذاری که مرتکب وحشیانه‌ترین اقدام تروریستی شده‌اند به جزای خود برسند و دلیل کار خود را بگویند. ما برای آشکار شدن تمامی حقایق این پرونده متعهد به همکاری کامل شده‌ایم.

عبدالباسط المقرحی، اهل لیبی تنها فردی بود که به انجام این حمله محکوم شد اما تا زمان مرگ، خود را از این اتهام مبرا می‌دانست.

الکس سالموند، رهبر اسکاتلند گفت: در بیست و پنجمین سالروز لاکربی مهم است که درد و عذاب اقوام و دوستان قربانیان را یادآوری کنیم.

انتهای پیام

کد N23008

وبگردی