آفتاب

نقوی حسینی: سفر وزیر خارجه ایتالیا در راستای بازسازی روابط با اروپاست

نقوی حسینی: سفر وزیر خارجه ایتالیا در راستای بازسازی روابط با اروپاست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بعداز مذاکرات، زمینه‌ای برای بهسازی و بازسازی روابط با اروپا فراهم شده است که سفر وزیر امور خارجه از جمله این رفت و آمدها است.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به سفر وزیر امور خارجه ایتالیا بعد از ده سال به ایران گفت: بعد از موضوعیت پیدا کردن بحث هسته‌ای ایران، ارتباط‌مان با اروپا و آمریکا آرام آرام کاهش پیدا کرد تا جایی که با بسیاری از کشورها ارتباط قطع شد اما بعد از مذاکرات زمینه‌ای ایجاد شد تا روابط خدشه‌دار شده مجددا بهسازی و بازسازی شود.

وی افزود: تلاش ما و غربی‌ها این است تا این ارتباطات را بازسازی کنیم و روابط را مجددا برقرار نماییم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گسترش روابط ایران با کشورهای اروپایی در حوزه اقتصادی را تاثیرگذار خواند و گفت: یکی از حوزه های فعال اقتصادی و سیاسی در مورد جمهوری اسلامی، حوزه اقتصادی غرب است. چه بخواهیم و چه نخواهیم این ارتباط‌،ارتباط قوی است البته با حوزه‌های اقتصادی آمریکای لاتین و جنوب شرق آسیا،‌ آفریقا و شبه قاره هند نیز ارتباطات خوبی در طی دو دهه گذشته برقرار کردیم.

وی در ادامه گفت:با وجود این ارتباطات همچنان روابط اقتصادی ما با غرب روابط قوی و محکمی است لذا هر چه رفت‌ و آمدها،‌ تبادل نظرها و تبادل هیات‌های دیپلماتیک بیشتر شود طبیعی است روابط اقتصادی و سیاسی نیز آسان‌تر می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سیاست وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور را در سفر مسوولان کشورهای اروپایی به ایران تاثیرگذار خواند و گفت: دستگاه دیپلماسی مجری سیاست خارجی کشور است هر چه مجریان بهتر عمل کنند، طبیعی است که سیاست خارجی در عرصه بین‌المللی موفقیت بیشتری کسب می‌کند.

وی در پایان پیش‌بینی کرد که اینگونه رفت و آمدها و سفرها به ایران افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

کد N23005

وبگردی