آفتاب
رسانه های خارجی خبر دادند؛

هزینه 355 میلیارد دلاری برای نوسازی زرادخانه های هسته ای آمریکا

هزینه 355 میلیارد دلاری برای نوسازی زرادخانه های هسته ای آمریکا

آمریکا برای مدرن سازی بمب های هسته ای خود، بهبود سیستم تحویل تسلیحات و همچنین ارتقاء سطح آزمایشگاه های نظامی مبلغ 355 میلیارد دلار ظرف 10 سال آینده هزینه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت باراک اوباما در نظر دارد که برای مدرن کردن زرادخانه هسته ای آمریکا مبلغ 355 میلیارد دلار هزینه کند. این هزینه ظرف 10 سال آینده در اموری همچون مدرن کردن بمب های هسته ای، سیستم تحویل تسلیحات و ارتقای سطح آزمایشگاه های نظامی خواهد شد.

این مبلغ در مقایسه با گزارشی که در سال گذشته توسط دولت آمریکا به کنگره در خصوص ارزیابی از هزینه های ارتش ارائه شده بود 150 میلیارد دلار رشد داشته است.

به گفته یک کارشناس امور نظامی در آمریکا، نظر به آنکه کار مدرن سازی زرادخانه های آمریکا آغاز شده به احتمال زیاد پس از سال 2023 میلادی هزینه های مربوط به این کار افزایش خواهد یافت.

بر اساس اعلام اداره بودجه آمریکا، اوباما برای سال 2014 میلادی مبلغ 23 میلیارد و 100 میلیون دلار برای تسلیحات هسته ای آمریکا درخواست کرده است. 18 میلیارد دلار از این مبلغ صرف نگهداری بمب ها و بهبود وضعیت آزمایشگاه ها خواهد شد.

105 میلیارد دلار نیز صرف آزمایشگاه های نظامی شده و دولت آمریکا 56 میلیارد دلار دیگر در بخش فرماندهی و کنترل سیستم ها هزینه خواهد کرد.

در یک دهه منتهی به سال 2013 میلادی، آمریکا زیردریایی ها، بمب افکن ها و موشک های خود را مدرن کرد که این کار هزینه 136 میلیارد دلاری به همراه داشت.

به نوشته رویترز، اغلب تسلیحات آمریکا مربوط به دهه 1970 میلادی است از همین رو واشنگتن برای مدرن کردن آنها نیاز به هزینه های میلیاردی دارد.

کد N22919

وبگردی