آفتاب
محجوب خبر داد:

هدیه ۸۴ میلیونی مرتضوی به یکی از شاکیان پرونده کهریزک

هدیه ۸۴ میلیونی مرتضوی به یکی از شاکیان پرونده کهریزک

همشهری آنلاین: رئیس هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی با انتقاد از ادعاهای مطرح شده از سوی مرتضوی، تمام حرف‌های وی را دروغ و کذب خواند و گفت: وی متهم به فساد مالی و تخلفات غیر قانونی در انتصاب‌ها است و برای فرار از این اتهامات به هر دستاویزی چنگ می‌زند.

ایران > قانونگذاری- همشهری آنلاین:
رئیس هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی با انتقاد از ادعاهای مطرح شده از سوی مرتضوی، تمام حرف‌های وی را دروغ و کذب خواند و گفت: وی متهم به فساد مالی و تخلفات غیر قانونی در انتصاب‌ها است و برای فرار از این اتهامات به هر دستاویزی چنگ می‌زند.

خانه ملت نوشت: علیرضا محجوب درباره اظهارات جدید مرتضوی رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه عدد اعلامی درباره تعداد نمایندگان دریافت کننده کارت هدیه از سوی محجوب دروغ است و به منظور ابهام آفرینی، عدد 37 ذکر شده است،‌ افزود: مرتضوی به دنبال مطرح شدن است؛ تحقیق و تفحص جنبه شخصی ندارد و انجام این کار به دلیل دعوای من با وی نبوده است.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: اکنون تنها باید راه دادگاه را به مرتضوی نشان داد و از هرگونه پاسخ امتناع کرد تا در دادگاه به این گونه‌ اکاذیب رسیدگی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با انتقاد از اینکه مرتضوی به نشر اکاذیب روی آورده است، درباره اظهارات مرتضوی مبنی بر تلاش محجوب برای در اختیار گرفتن اسنادی از یکی از نمایندگان با هدف تخریب وی، تاکید کرد: رئیس سابق تامین اجتماعی تاکنون هیچ سندی برای ادعاهای خود مطرح نکرده است، ما حتی نمی‌دانستیم در لیست‌هایی که در اختیار مرتضوی قرار دارد چه کسانی هستند که بخواهیم به خاطر یک نفر از آنها، از برخی تخلفات تحقیق و تفحص چشم پوشی کنیم.

زونکن اسناد دوره مجلس ششم هیچ‎گاه مورد بررسی قرار نگرفت

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ درباره انتقاد مرتضوی مبنی بر آنکه هیچ گزارشی از تحقیق و تفحص از دوره‎‎های گذشته به دلیل منافع شخصی تنظیم نشده و زونکن اسناد دوره مجلس ششم هیچ‎گاه مورد بررسی قرار نگرفت، تصریح کرد: در دوره هشتم مجلس، تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی از سال 80 تا 88 به تخلفات سازمان تامین اجتماعی رسیدگی کرد به گونه‌ای که در این گزارش همه پاداش‌ها و مبالغ را بررسی کردیم اما درباره زونکن‌های مجلس ششم سندی ارایه و مشاهده نشد.

وی، یادآور شد: مرتضوی برای انتخاب همسر خودش در بدنه سازمان تامین اجتماعی از جیب این سازمان هزینه‌هایی را پرداخت کرده که بهتر است به این واقعیات پاسخ دهد؛ وی متهم به فساد مالی و تخلفات غیرقانونی در انتصاب‌ها بوده و بهتر است در دادگاه به روشنی به این موارد پاسخ دهد.

وی یادآور شد: اگر مرتضوی به حرف‌های خود اطمینان دارد پس چرا طی جلساتی که اعضای تحقیق و تفحص با وی برگزار کردند چنین ادعاهایی را مطرح نکردند و حال که می‌داند تحقیق و تفحص به پایان رسیده است می‌خواهد با حاشیه سازی، تخلفات وی محو گردد.

آماده رسیدگی به تخلفات خود در دادگاه هستم

محجوب، در رابطه با واگذاری خانه‌ای از سوی تامین اجتماعی به وی،‌ افزود: این‌ حرف‌ها مفهوم ندارد؛ اگر همه این ادعاها واقعیت داشته باشد هیچ ایرادی ندارد به تخلفات من نیز در دادگاه رسیدگی شود؛ به طور حتم تکیف یاعدم تکلیف و ارائه سند یا عدم سند برای وی تفاوتی ندارد و آنچه که مسلم است مرتضوی نه قانع می‌شود و نه پاسخ‌ها را معتبر می‌داند.

وی تاکید کرد: وقتی هیچ وجهی به من داده نشده و مدیر وقت نیز آن را تایید می‌کند بنابراین لزومی ندارد مرتضوی مرتب از موضوعاتی حرف بزند که سر تا پا دروغ و کذب است؛ اصلا فرض کنید به کار من ایراداتی وارد است این مهم چه ربطی به تحقیق و تفحص دارد، مرتضوی درصدد است با ورود به مسایل فرعی اسناد منتشر شده را نادیده بگیرد.

هدیه 84 میلیونی مرتضوی به یکی از شاکیان پرونده کهریزک

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه تمام این ادعاها را در دادگاه پاسخ می‌دهم، یادآور شد: مرتضوی به یکی از شاکیانی که در پرونده کهریزک شکایت خود را از وی پس گرفت، مبلغ 84 میلیون تومان از جیب سازمان تامین اجتماعی به عنوان تشکر پرداخت کرد؛ موضوع پرونده کهریزک ارتباطی با پرونده سازمان تامین اجتماعی ندارد بنابراین بهتر است مرتضوی به چنین تخلفاتی پاسخ دهد.

محجوب با یادآوری اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی بارها تاکید کردند در تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به هیچ‌کس رحم نکنید و تمام تخلفات را اعلام کنید، افزود: مرتضوی در جلساتی که با اعضای کمیته تحقیق و تفحص برگزار شده بود مدعی بودند که اسناد را به شرطی در اختیار قرار می‌دهد که هیچ‌یک افشا نشود درحالی که اعضا از این شرط امتناع کرده و به صراحت به وی گفتند ما تمامی اسناد را منتشر خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم،‌ گفت: مرتضوی برای فرار از اتهام خود به هر دستاویزی چنگ می‌زند،‌ به طور حتم اگر وی تمایلی به ارایه لیست به من را نداشت می‌توانست لیست را در اختیار دیگر اعضای کمیته قرار دهد. به نظر می‌رسد مرتضوی باید برای دفاع از خود در دادگاه آماده باشد و با مطرح کردن چنین موضوعاتی از اتهامات خود فرار نکند.

تلاش مرتضوی برای دریافت پاداش 60 میلیون تومانی خود از سازمان تامین اجتماعی

وی با انتقاد از پاداش‌هایی که مرتضوی برای خود در نظر گرفته بود،‌ افزود: مرتضوی برای خود پاداشی 60 میلیون تومانی در نظر گرفت که این پاداش نیز ابلاغ شده بود اما اعضای کمیته مانع از پرداخت این مبالغ به وی شدند، با وجود آنکه مرتضوی چنین رقمی را تکذیب کرد اما روز بعد از اعلام این تکذیبیه، با مدیرعامل وقت تماس گرفت و پیگیر پرداخت پاداش خود بود.

محجوب، یادآور شد: تمام اتهاماتی که مرتضوی به مجلس نهم وارد می‌کند کذب محض است، زیرا مجلس نهم همواره در صدد برکناری وی بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: مرتضوی برخی اسناد را در منزل خود دارد در حالی این کار خلاف است،‌ به طور حتم بردن اسناد سازمان به منزل، حتی اگر رونوشت یا کپی آن نیز باشد دارای اشکال است؛ در هر صورت تمام ادعای مطرح شده از سوی وی را در دادگاه جواب خواهیم داد و مرتضوی نیز به جای فرار از اتهامات اسناد خود را در دادگاه منتشر کند.

کد N22835

وبگردی