آفتاب
در جلسه علنی امروز مجلس؛

قشقاوی درباره اظهارات ظریف در دانشگاه تهران با نمایندگان مجلس گفتگو کرد

قشقاوی درباره اظهارات ظریف در دانشگاه تهران با نمایندگان مجلس گفتگو کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات معاون پارلمانی وزارت امور خارجه در خصوص اظهارات ظریف در دانشگاه تهران گفت: قشقاوی اعلام کرد که اعتقاد قلبی ظریف بر پیروزی خون بر شمشیر است.

احمد امیرآبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص اظهارات معاون پارلمانی وزارت خارجه گفت: قشقاوی در صحن مجلس در مورد اظهارات ظریف در دانشگاه تهران، توضیحاتی را به نمایندگان ارائه داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: قشقاوی اعلام می‌کرد که اعتماد قلبی ظریف در پیروزی خون بر شمشیر است.

وی ادامه داد: معاون پارلمانی وزارت امور خارجه برای اثبات این اعتقاد ظریف به کتاب آقای سفیر وی و مطالب آن کتاب استناد می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: قشقاوی اعلام می‌کرد که اعتقاد ظریف براین است که ایستادگی ملت ایران موجب پیروزی آنها در مقابل سختی‌ها شده است.

به گزارش مهر، وزیر امور خارجه چندی پیش در سخنرانی خود در دانشگاه تهران در پاسخ به سوالات مشترک نمایندگان بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی مستقل و جامعه اسلامی دانشجویان که انتقاداتی به توافقنامه ژنو داشتند، گفت: غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند بلکه از مردم ایران می‌ترسند. آیا شما فکر می‌کنید که آمریکا نمی‌تواند سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد؟ در کدام سند و طبق چه گفته‌‌ای شما ادعا می‌کنید که آمریکا می‌تواند به سیستم دفاعی ما ورود پیدا کند و آن را کنترل کند؟ 

فرمانده سپاه پاسداران این اظهارات را نادرست خواند و نمایندگان مجلس از آن انتقاد کردند، درعین حال ظریف در این باره توضیح داد که مبنای سخنرانی و پاسخ به سوالات با تاکید بر قدرت و نقش بی بدیل مقاومت مردم مسلمان و قهرمان ایران بـه عنوان عنصر مهم بازدارندگی در مقابل هرگونه طمع ورزی و زیاده خواهی ها بود و تأکید داشتم که این مهم منشأ هرگونه دستاورد برای کشور بوده است.

کد N22831

وبگردی