آفتاب

هشدار سازمان ملل درباره پیامدهای ناآرامی در سودان جنوبی/ سومین هواپیمای انگلیس به جوبا می رود

هشدار سازمان ملل درباره پیامدهای ناآرامی در سودان جنوبی/ سومین هواپیمای انگلیس به جوبا می رود

هشدار سازمان ملل درباره پیامدهای ناآرامی در سودان جنوبی، اعزام سومین هواپیمای انگلیس به جوبا و تاکید اوباما بر تامین امنیت شهروندانش در سودان جنوبی از جمله خبرهای مرتبط با این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در پایان سفر دو روزه اش به فیلیپین در شهر مانیل ضمن هشدار درباره پیامدهای ناآرامی در سودان جنوبی بر لزوم توقف فوری خشونت ها در این کشور تاکید کرد.

وی در ادامه بر یافتن یک راه حل مناسب با هدف خروج از بحران از سوی سالوا کر رئیس جمهوری سودان جنوبی و ریک ماشار معاون اخراج شده و رقیب سیاسی اش تاکید کرد که سالوا وی را به کودتا علیه دولت خود متهم می کند.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به کشته شدن 500 نفر در جریان درگیریهای چند روز گذشته میان هواداران دو گروه سیاسی در سودان جنوبی، تداوم خشونت‌ها را غیر قابل قبول و آن را تهدیدی خطرناک برای آینده این کشور توصیف کرد.

خبر دیگر اینکه وزارت خارجه انگلیس از تصمیم این کشور برای خروج بقیه شهروندانش از سودان جنوبی همزمان با افزایش ناآرامی ها در این کشور و اعزام سومین و آخرین هواپیما به جوبا در عصر دوشنبه خبر داد.

وزارت خارجه انگلیس با اشاره به اعزام دو هواپیمای ترابری نظامی نیروهای هوایی سلطنتی انگلیس به جوبا اعلام کرد افرادی که خواهان سوار شدن در سومین هواپیما هستند، به فرودگاه جوبا بیایند.

این درحالیست که هواپیمای اعزامی آمریکا به جوبا برای کمک به تخلیه شهروندانش در سودان جنوبی مورد تیراندازی قرار گرفته و در این بین چهار نظامی آمریکایی زخمی شدند.

در پی این تیراندازی، باراک اوباما خواستار تامین امنیت دیپلمات ها و شهروندانش در سودان جنوبی از سوی رهبران این کشور شد.

کد N22776

وبگردی