آفتاب

ظریف: توافق ما برای دستیابی به برنامه اقدام مشترک، تحول مفید است

ظریف: توافق ما برای دستیابی به برنامه اقدام مشترک، تحول مفید است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برای ادامه گفت‌وگوهای هسته‌ای با 1+5، بعدازظهر امروز تماس تلفنی با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد جواد ظریف که در نشست مطبوعاتی مشترک خود با اما بونینو وزیر خارجه ایتالیا سخن می‌گفت، گفت: گفت‌وگوها بین ایران و 1+5 در سطوح مختلف ادامه دارد و آقای عراقچی نیز با افراد هم سطح خود در هیات مذاکره‌کننده در تماس است.

ظریف گفت: معتقدم توافق ما برای دستیابی به برنامه اقدام مشترک، یک تحول بسیار مفید است که باید در قالب طرح کلان آینده روابط ایران و اروپا به آن نگاه شود که برای دستیابی به آینده متفاوت و ایجاد زمینه‌های لازم برای اینکه بی‌اعتمادی دهه گذشته تبدیل به اعتماد متقابل شود ضرورت دارد که ایران و 1+5 آنچه را که توسط وزیران خارجه مورد توافق قرار گرفت با جدیت و دقت و با حسن نیت اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: وظیفه همکاران ما که هفته گذشته در وین و این هفته در ژنو با یکدیگر مذاکره می‌کنند دستیابی به راهکارهای اجرایی است و دقت‌های لازم در اینکه سوء تفاهم‌هایی پیش نیاید. این موارد مذاکرات راحتی نیست و باید جزییات مورد توجه قرار گیرد روند با کندی به سوی جلو پیش می‌رود.

ظریف گفت: امیدوارم با در نظر گرفتن اصول مربوط به تعهد و آنچه که مورد توافق قرار گرفته، حسن نیت و مهمتر از همه توجه به تصمیم فراهم شده که تصمیم سیاسی از سوی مسوولان سیاسی ایران و 1+5 است کار به پیش رود و همه مانع از ورود به موضوعاتی شوند که می‌تواند مسئله‌ساز شود و کار را با دشواری مواجه کند.

ظریف گفت: امیدوارم با این روش به نتیجه برسیم و کمی دیرتر یا زودتر تفاوت چندانی ندارد.

ادامه دارد...

کد N22747

وبگردی