آفتاب

کوچکی‌نژاد: وزرای اطلاعات، خارجه و کشور باید به مجلس پاسخگو باشند

کوچکی‌نژاد: وزرای اطلاعات، خارجه و کشور باید به مجلس پاسخگو باشند

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: وزرای اطلاعات،‌ امور خارجه و وزیر کشور باید در رابطه با دیدار هیأت اروپایی با برخی فتنه‌گران به مجلس آمده و پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کوچکی‌نژاد در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: من از توضیح آقایان لاریجانی و جلالی در مورد هیأت اروپایی قانع نشدم و خود همکاران هم می‌دانند که وقتی به خارج از کشور می‌روند حتی برای بازدید از یک کودکستان هم به شدت با مقاومت آن کشور روبرو می‌شویم. حالا چطور می‌شود که هیأتی با فتنه‌گران و کسانی که دست‌شان به خون این مردم آلوده است در یک هتل ملاقات می‌کند؟ آیا این قابل گذشت است؟

وی افزود: من به وزرای اطلاعات،‌ امور خارجه و وزیر کشور تذکر می‌دهم و آنها باید به مجلس آمده و پاسخگو باشند. همین تذکر را به وزیر آموزش و پرورش می‌دهم تا بسیاری از فتنه‌گران و کسانی را که با آنها همکاری کرده‌اند را در مسندهای قدرت به کار نگیرند.

کوچکی‌نژاد در دومین تذکر خود گفت: من در رابطه با بودجه باید بگویم که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها یکی از قوانینی است که کل اقتصاد کشور را و تمام بنگاه‌های اقتصادی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: البته من از دولت تشکر می‌کنم که بودجه را به موقع تحویل داد ولی باید توجه داشته باشیم که قانون هدفمندی یارانه‌ها با توجه به اینکه دولت را مکلف کرده است در چهار ردیف بودجه هدفمندی یارانه‌ها را، بخش درآمد و هزینه‌ها را در قانون بودجه بیاورد ولی متأسفانه دولت آن را نیاورده است و در فرصتی که باقیمانده به دولت یادآوری می‌کنم که این قانون را وارد کند؛ در غیر این صورت اگر قانون بودجه تصویب بشود بعدا لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها قانون را تحت تاثیر قرار داده و وقت نمایندگان و ملت را گرفته و مردم ضرر می‌بینند.

وی با تذکر به وزیر نیرو، نفت و اقتصاد گفت: ما در قانون تصویب کردیم که بابت گاز و برق مصرفی مبلغی به عنوان بیمه برداشت می‌شود تا اگر مردم دچار سانحه و حادثه‌ای بشوند بیمه خسارت آن را پرداخت کند ولی متأسفانه مردم در این بخش هزینه‌های سنگینی را متقبل شده ولی وقتی خسارت می‌بینند بیمه آن را جبران نمی‌کند.

کوچکی‌نژاد در پایان با تذکر به وزیر بهداشت و علوم از آنها خواست تا به وضعیت دانشجویانی که روزانه بوده و در دانشگاه‌های دولتی تدریس می‌کنند ولی به دلیل مشکلات به استان‌های دیگر منتقل می‌شوند و کل هزینه متوجه آنها و خانواده‌هایشان می‌شود توجه کنند زیرا این وضعیت خلاف قانون است.

انتهای پیام

کد N22720

وبگردی